| کد خبر: 248246 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد؛

تکمیل آزادراه تهران - شمال با هدف حفاظت از محیط زیست

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تکمیل آزادراه تهران - شمال با هدف حفاظت از محیط زیست و پیشرفت ۸۸ درصدی عملیات راهسازی در قطعه دو این آزادراه خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از تکمیل آزادراه تهران-شمال با هدف حفاظت از محیط زیست و پیشرفت ۸۸ درصدی عملیات راهسازی در قطعه دو این آزادراه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بازدید از روند اجرایی منطقه دو آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: در این بازدید که روز چهارشنبه، چهارم آبان ماه، انجام شد، مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور و مجریان آزادراه تهران-شمال از سوی بنیاد مستضعفان حضور داشتند و خوشبختانه روند اجرایی پروژه بسیار خوب و فعال بود. 

وی این پروژه را یکی از فعال ترین پروژه های فعلی کشور خواند و عنوان کرد: منطقه دو آزادراه تهران - شمال یکی از چهار منطقه این آزادراه بوده که به طول ۲۲ کیلومتر در ادامه منطقه یک در حال اجرا است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بخش اول آن که برای بهره برداری پیش بینی شده، ۸۸.۵ درصد است که با برنامه ریزی باند غربی منطقه دو و تونل شرقی را زیر ترافیک خواهیم داشت. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از فعالیت دو هزار و ۹۵۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه خبر داد و اظهار کرد: همچنین یکهزار و ۴۶۰ دستگاه ماشین آلات مختلف مرتبط با راهسازی در طول ۲۲ کیلومتر از منطقه دو آزادراه تهران-شمال در تمامی ابنیه ها و پل های سرتاسر مسیر عملیات درحال فعالیت هستند.

خادمی با بیان اینکه در باند غربی و تونل شرقی عملیات پایانی درحال بهره برداری است، اظهار کرد: تا کنون برای منطقه دو قریب به شش هزار میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد را بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه گذار تامین کرد. 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم اتمام عملیات را تا پایان سال رقم زنیم، تصریح کرد: این منطقه یکی از سخت ترین مناطق راهسازی را دارد، به گونه ای که می توان گفت یکی از سخت ترین عملیات راهسازی کشور است؛ چراکه در طول ۲۲ کیلومتر قریب به ۸۲ درصد از مسیر تونل و پل قرار می گیرد و یک سازه بتنی ممتد در سرتاسر ۲۲ کیلومتر در حال احداث بوده و عملیات را پیچیده کرده است. 

خادمی وضعیت محور مذکور را تشریح کرد و گفت: باند شرقی منطقه از زیر باند غربی عبور می کند و مجدد روی باند خود می آید؛ این امر نیز اقدام جدیدی است که با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ریزش هایی که در این مکان صورت می گیرد باندها را روی یکدیگر ایجاد کرده ایم. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم عملیات باند اول این آزادراه که در اولویت ما است تا پایان سال به اتمام برسد و برآنیم فضای ایمنی همچون تاسیسات کنترلی، روشنایی تونل ها، نصب جت فن ها و ... وارد کارگاه شوند و عملیات اجرایی آزادراه تهران - شمال در منطقه دو را تا پل زنگوله که پس از تونل طویل البرز و در محدوده استان مازندارن است، به صورت آزادراهی برای مردم عزیز کشور به بهره برداری رسانیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.