| کد خبر: 246924 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد؛

بهره‌ برداری از پنج پروژه بزرگراهی اولویت‌ دار تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره برداری از پنج پروژه بزرگراهی اولویت دار تا پایان سال جاری و بهره برداری از قطعه دو آزادراه تهران- شمال تا اوایل سال آینده خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره برداری از پنج پروژه بزرگراهی اولویت دار تا پایان سال جاری و بهره برداری از قطعه دو آزادراه تهران-شمال تا اوایل سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با بیان اینکه چهارخطه شدن بزرگراه ها علاوه بر کاهش تصادفات، افزایش ظرفیت ترافیکی را به دنبال دارد، گفت: افزایش بزرگراه ها و افزایش تعداد باندها در راستای تکمیل کریدورهای بزرگراهی است که در کشور نیازمند این موضوع هستیم. 

وی از بهره برداری از پنج پروژه آزادراهی تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: بهره برداری از پنج پروژه بزرگراهی را در اولویت قرار داده ایم و این پروژه ها را می توان طی یکسال آینده با یک منابع اعتباری مشخص بهره برداری کرد که  آزادراه شیراز - اصفهان حدفاصل شیراز به ایزدخواست به طول ۲۱۰ کیلومتر یکی از پروژه های مذکور است. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه خوشبختانه نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر در دولایه آسفالت شده است، عنوان کرد: نیوجرسی ۱۲۰ کیلومتر از این مسیر انجام شده و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد و هشت کیلومتر باقی مانده نیز در منجیل رودبار قرار دارد. 

خادمی افزود: آزادراه رشت - قزوین پروژه دیگر است که مردم مدت ها در ساعات پیک ترافیک در این مسیر معطل می مانند، لذا امیدواریم تا پایان سال با بهره برداری از این آزادراه که بسیار دشوار و پر تونل است، معضل ترافیک رفع شود. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سومین پروژه قابل بهره برداری را قطعه دو آزادراه تهران-شمال خواند و گفت: برآنیم تا پایان سال این قطعه نیز به بهره برداری برسد؛ با این حال تا پایان سال به مرحله بهره برداری نرسد، تا اوایل سال ۱۴۰۲ بهره برداری می شود، چراکه در راستای تکمیل این محور اقدامات خوبی صورت گرفته است. 

خادمی با تاکید براینکه دو پروژه نیز در آذربایجان شرقی در اولویت قرار دارد، گفت: یکی از پروژه ها در مراغه- هشترود است و حدود ۳۰ کیلومتر اول آن طی یکسال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: همچنین پروژه تبریز به سمت صوفیان و مرند نیز به طول ۲۴ کیلومتر آماده بهره برداری خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خاطرنشان کرد: هرساله در بخش بزرگراهی متوسط سالی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر بهره برداری را در دستور کار قرار می دهیم و امسال نیز برآنیم طی یکسال آینده ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه را در شرکت ساخت و ادارات کل راه و شهرسازی به صورت مشترک به بهره برداری برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    این جوری حمل و نقل ریلی رو در اولویت قرار میدید؟

  • سعید 1 0

    پنج پروژه ریلی اولویت دار را نام ببرید( 2 نمره)

    • ناشناس 0 0

      راه آهن رشت آستارا، میانه اردبیل، ادامه میانه تبریز، زاهدان چابهار و کرمانشاه خسروی