| کد خبر: 246728 |

تخصیص 13.6 میلیارد یوان به پروژه راه آهن برقی تهران-قم-اصفهان

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تخصیص 13.6 میلیارد یوان دیگر برای پروژه راه آهن برقی تهران-قم-اصفهان خبر داد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تخصیص 13.6 میلیارد یوان دیگر برای پروژه راه آهن برقی تهران-قم-اصفهان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، عباس خطیبی درباره آخرین وضعیت پروژه راه آهن برقی تهران- قم- اصفهان، اظهار داشت: این پروژه ریلی از پروژه هایی است که از طریق فاینانس خارجی تامین مالی می شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: تاکنون چهار میلیارد یوان از محل فاینانس برای این پروژه تامین شده است و 13.6 میلیارد یوان هم امکان وصول دارد و پروژه از آن بهره مند می شود.

به گزارش فارس، بنابراین تاکنون معادل 17 هزار و 200 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده و در صورت تزریق 13.6 میلیارد یوان، 58 هزار و 480 میلیارد تومان دیگر اعتبار به این پروژه اختصاص می یابد که قطعا تاثیر قابل توجهی در افزایش سرعت تکمیل این پروژه خواهد داشت.

پروژه 410 کیلومتری قطار برقی تهران- قم- اصفهان در سال 1385 کلنگ زنی شد اما در عمل پیشرفت چندانی نداشت. این طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و یک شرکت چینی در حال ساخت است و به گفته میعاد صالحی مدیرعامل شرکت آهن، برای ساخت این پروژه ریلی در مجموع به 57 میلیارد یوان (245 هزار و 100 میلیارد تومان) اعتبار نیاز است.

در همین باره صلواتی مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان، تیر ماه امسال گفته بود: پیش بینی می شود پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان را تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته، ۳۱۲ معارض در زمینه تأسیسات برق، آب، لوله نفت و ملکی داشتیم که تاکنون ۲۵۴ مورد آن برطرف شده اما حدود ۷۰ مورد باقی مانده است. به هر حال طی شش ماه آینده همه معارض های طرح برطرف خواهد شد. ۸۵ درصد مسیر به صورت کلی تملک شده و فقط ۱۵ درصد باقی مانده از سمت اصفهان اجرایی نشده که به دلیل مشکلات در شاهین شهر و دولت آباد بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 1

    تراژدي راه آهن تهران اصفهان داستان پروژه بسيار بزرگي است كه با سوء مديريت وزارت راه به مرحله شكست رسيده و بايد مشكلات آن علني شود تا عبرتي براي ديگر مديران باشد و از افزايش زيان آن پرهيز گردد ولي وزارت راه برخلاف درخواست سازمان برنامه و كميسيون عمران مجلس اين پروژه را ادامه مي دهد و پنهان كردن مشكلات پروژه را در پيش گرفته ..... سحر نزديك است.