| کد خبر: 236516 |

پایان عملیات اجرایی ۴ خطه شدن توره - بروجرد تا پایان ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: مسیر حد فاصل تهران تا بندر امام خمینی(ره) حدود ۹۰۰ کیلومتر و به صورت ۴ خطه و ۶ خطه است، اما در این میان محدوده حدود ۲۷ کیلومتری از مسیر توره به بروجرد در گردنه زالیان باقی مانده که طبق بازدید صورت گرفته برنامه ریزی بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی باند دوم آن در دو مرحله به اتمام برسد.

تین نیوز

خیرالله خادمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از محور شازند-ازنا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر امروز به منظور بازدید از زیرساخت‌های در حال اجرا صورت گرفت که ابتدا مسیر توره به بروجرد بازدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: محور شازند-ازنا به طول ۷۵ کیلومتر یک محور پرترافیک است که در شازند محل تلاقی محور ترافیک عبوری با منطقه مسکونی است و نیاز است باند دوم این محور نیز در اسرع وقت بهره برداری شود. خوشبختانه عملیات اجرایی در تمام محور فعال است و امیدواریم این مسیر در محدوده شهرستان شازند به طول ۳۵ کیلومتر در دو مرحله و تا پایان ۱۴۰۲ آماده شود.

خادمی بیان کرد: آسفالت ۱۲ کیلومتر ابتدایی این محور که ورودی شهرستان شازند به سمت لرستان است، باقی مانده که امیدواریم بتوان تا پایان امسال این محور را زیر بار ترافیک‌ برد.تصادفات این محدوده زیاد است که امیدواریم بتوان با تزریق مالی سرعت عملیات این محور را افزایش داد.

محمود احمدی بیغش، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دو راه اصلی و استراتژیک و دو پروژه ملی در حوزه شهرستان شازند وجود دارد که مدتی است شرکت های مختلفی درگیر ساخت و ساز این دو راه هستند ولی به دلایلی کار این پروژه به کندی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین مردم روستاهای مختلف موجود در این دو محور توقعاتی از جمله احداث زیرگذر برای روستاها را داشتند لذا از دکتر خادمی تقاضا داریم تزریق مالی برای این دو محور انجام و برای رفع مشکلات اقدام شود.

احمدی بیغش بیان کرد: امروز در این سفر با دستورات معاون وزیر امیدواری برای ادامه پرقدرت کار افزایش یافت، همچنین مطالبات و خواسته های مردم به گوش معاون وزیر رسید و قول انجام خواسته‌ها از جمله احداث زیرگذر از سوی وزیر داده شد.

وی اضافه کرد: امید داریم که قطعه اول این محور که ۱۲ کیلومتر است و از نیروگاه شازند به سمت ازنا-الیگودرز پیش می رود به مقدار ۱۲ کیلومتر، است تا پایان سال ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک رود.

حسن رجبی،فرماندار شازند نیز افزود: شازند در شاهراه اصلی ۶ استان مهم استان کشور قرار دارد و نقاط حادثه خیزی در این شهرستان از سالهای گذشته وجود داشته که مغفول مانده است همچنین مشکلات آزادراه بسیار با اهمیت اراک – شازند - لرستان توسط وزیر راه و شهرسازی برطرف و تامین اعتبار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.