◄ تأمین ۵۵۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از اول امسال تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه تأمین و پرداخت شده است.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از اول امسال تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه تأمین و پرداخت شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان بازدید از مسیر ۱۷۵ کیلومتری راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: به صورت ماهانه با حضور استاندار و نمایندگان استان در مجلس از این پروژه بازدید میکنیم و در یک ماه اخیر سعی کردیم تا در طول مسیر برای تردد راحت و تسهیل این فرآیند بازگشاییها را به شکل کامل انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در طول این مسیر ۱۴۵ کیلومتر عملیات زیرسازی انجام شده و کار ریلگذاری در مرحله انجام است که به دلیل شرایط کوهستانی و سخت تأمین مصالح این کار به صورت منقطع انجام شده ولی سعی داریم شرایط را برای زیرسازی و ریلگذاری کامل مهیا کنیم.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مورد تأمین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه بر اساس زمان بندی مشخص گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه تزریق شده است.
خادمی افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان از این منابع به شکل اسناد خزانه و مابقی از طریق منابع بانکی و دولتی تأمین شده است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل اعتبار تأمین میشود تا سرعت اجرای این پروژه را با روند مناسب شاهد باشیم.
خادمی اضافه کرد: سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اردبیل – میانه تزریق شد که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در مجموع یکهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان منابع به این پروژه تزریق شده و کار با یک روند مناسب در حال انجام است.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین برآورد و ارزیابیها پروژه راه آهن اردبیل – میانه تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید به شرط آن که تأمین منابع و تورم مهار شدهای را در خرید و به کارگیری مصالح مورد نیاز شاهد باشیم.
خادمی تورم ایجاد شده در این حوزه را به معنای واقعی ۱۵۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این تورم بالا ما را در خرید تجهیزات و امکانات و مصالح مورد نیاز با مشکل روبهرو کرده و به کندی پیشرفت فیزیکی پروژه منجر شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۶۰ درصد عملیات ریلگذاری و ۱۰ درصد عملیات زیرسازی باقی مانده و با توجه به شرایط تورمی به شدت نیازمند تأمین اعتبار برای خرید ریل و همچنین سیمان و میلگرد مورد نیاز هستیم.
خادمی تصریح کرد: برای تأمین ۱۲ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار تن سیمان تأمین اعتبار پیشبینی خواهد شد که ۲۴۰ میلیارد تومان برای خرید فولاد و ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان برای خرید سیمان به نرخ امروز نیاز داریم که پیگیر تأمین منابع برای خرید این مصالح هستیم.
وی گفت: استاندار اردبیل قول داده تا از محل فروش زمینهای دولتی و همچنین تسهیلات بانکی و تفاهم با کارخانه ذوب آهن اردبیل فرصت تأمین مصالح و تکمیل زیرسازی و روسازی را برای بهرهبرداری از این پروژه فراهم کند که امیدواریم هر چه سریعتر این امر محقق شود.
خادمی افزود: در مجموع یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم تا راه آهن اردبیل – سرچم به بهرهبرداری برسد که قطعا در سرفصلهای مختلف این منابع قابل تأمین خواهد بود.
وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: به شکل واقعبینانه برنامه زمانبندی مالی و اجرایی برای این پروژه با همکاری پیمانکاران طراحی میکنیم تا هر چه سریعتر روند اجرایی را در پروژه شاهد باشیم.
خادمی اضافه کرد: با ارزیابی انجام شده روزانه ۲۰ تن سیمان و تا اسفندماه ۱۲ هزار تن فولاد و میلگرد نیاز داریم که باید نسبت به خرید و تأمین آن از طریق کارخانههای سیمان و تولید آهن و فولاد اقدام لازم انجام شود.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: این پروژه در بخش زیرسازی ۹۰ درصد پیشرفت دارد که برای تکمیل ۱۰ درصد آن تلاش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ۷۵ کیلومتر ریلگذاری در مسیر راه آهن اردبیل – میانه انجام شده که باید این رقم به ۱۰۰ کیلومتر میرسید که با سرعت از سمت میانه نیز ریلگذاری را در هفتههای آینده آغاز خواهیم کرد
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.