| کد خبر: 234429 |

◄ تأمین ۵۵۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از اول امسال تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه تأمین و پرداخت شده است.

تین نیوز

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: از اول امسال تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه تأمین و پرداخت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان بازدید از مسیر ۱۷۵ کیلومتری راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: به صورت ماهانه با حضور استاندار و نمایندگان استان در مجلس از این پروژه بازدید می‌کنیم و در یک ماه اخیر سعی کردیم تا در طول مسیر برای تردد راحت و تسهیل این فرآیند بازگشایی‌ها را به شکل کامل انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در طول این مسیر ۱۴۵ کیلومتر عملیات زیرسازی انجام شده و کار ریل‌گذاری در مرحله انجام است که به دلیل شرایط کوهستانی و سخت تأمین مصالح این کار به صورت منقطع انجام شده ولی سعی داریم شرایط را برای زیرسازی و ریل‌گذاری کامل مهیا کنیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مورد تأمین اعتبار مورد نیاز برای این پروژه بر اساس زمان بندی مشخص گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه تزریق شده است.

خادمی افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان از این منابع به شکل اسناد خزانه و مابقی از طریق منابع بانکی و دولتی تأمین شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل اعتبار تأمین می‌شود تا سرعت اجرای این پروژه را با روند مناسب شاهد باشیم.

خادمی اضافه کرد: سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن اردبیل – میانه تزریق شد که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در مجموع یک‌هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان منابع به این پروژه تزریق شده و کار با یک روند مناسب در حال انجام است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین برآورد و ارزیابی‌ها پروژه راه آهن اردبیل – میانه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید به شرط آن که تأمین منابع و تورم مهار شده‌ای را در خرید و به کارگیری مصالح مورد نیاز شاهد باشیم.

خادمی تورم ایجاد شده در این حوزه را به معنای واقعی ۱۵۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این تورم بالا ما را در خرید تجهیزات و امکانات و مصالح مورد نیاز با مشکل روبه‌رو کرده و به کندی پیشرفت فیزیکی پروژه منجر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۶۰ درصد عملیات ریل‌گذاری و ۱۰ درصد عملیات زیرسازی باقی مانده و با توجه به شرایط تورمی به شدت نیازمند تأمین اعتبار برای خرید ریل و همچنین سیمان و میلگرد مورد نیاز هستیم.

خادمی تصریح کرد: برای تأمین ۱۲ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار تن سیمان تأمین اعتبار پیش‌بینی خواهد شد که ۲۴۰ میلیارد تومان برای خرید فولاد و ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان برای خرید سیمان به نرخ امروز نیاز داریم که پیگیر تأمین منابع برای خرید این مصالح هستیم.

وی گفت: استاندار اردبیل قول داده تا از محل فروش زمین‌های دولتی و همچنین تسهیلات بانکی و تفاهم با کارخانه ذوب‌ آهن اردبیل فرصت تأمین مصالح و تکمیل زیرسازی و روسازی را برای بهره‌برداری از این پروژه فراهم کند که امیدواریم هر چه سریعتر این امر محقق شود.

خادمی افزود: در مجموع یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم تا راه آهن اردبیل – سرچم به بهره‌برداری برسد که قطعا در سرفصل‌های مختلف این منابع قابل تأمین خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: به شکل واقع‌بینانه برنامه زمانبندی مالی و اجرایی برای این پروژه با همکاری پیمانکاران طراحی می‌کنیم تا هر چه سریعتر روند اجرایی را در پروژه شاهد باشیم.

خادمی اضافه کرد: با ارزیابی انجام شده روزانه ۲۰ تن سیمان و تا اسفندماه ۱۲ هزار تن فولاد و میلگرد نیاز داریم که باید نسبت به خرید و تأمین آن از طریق کارخانه‌های سیمان و تولید آهن و فولاد اقدام لازم انجام شود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: این پروژه در بخش زیرسازی ۹۰ درصد پیشرفت دارد که برای تکمیل ۱۰ درصد آن تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ۷۵ کیلومتر ریل‌گذاری در مسیر راه آهن اردبیل – میانه انجام شده که باید این رقم به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسید که با سرعت از سمت میانه نیز ریل‌گذاری را در هفته‌های آینده آغاز خواهیم کرد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.