| کد خبر: 226476 |

افزایش طول کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور تا پایان سال

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۵۷ کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۵۷ کیلومتر دیگر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدازاده از بهره برداری ۵۷ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور خبر داد و گفت: این کریدور به موازات نوار ساحلی جنوب کشور از پسابندر در جنوب شرق شروع و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد و از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان عبور می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت ترانزیتی و استراتژیک این کریدور گفت: تکمیل کریدور بزرگراهی جنوب کشور نقش مهمی در روند تولید داخلی و پیشرفت اقتصادی کشور دارد و با توجه به همین امر تمام پروژه‌های واقع در این کریدور، مهم و به عنوان محورهای جهش تولید در حوزه بزرگراهی تعریف شده اند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طول پروژه‌های جهش تولید در کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور را ۴۷۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۱۴۰ کیلومتر آن برای بهره برداری در سال جاری برنامه ریزی شده است که تاکنون ۸۳ کیلومتر آن زیر عبور قرار گرفته است.

کدخدازاده پیشرفت فیزیکی کل پروژه‌های جهش تولید در این کریدور را ۶۸ درصد دانست و گفت: محور کنارک- کاروان، کاروان- جاسک، جاسک- میناب، ۹ دستگاه پل در محور جاسک- میناب، احداث پل گچین و راه‌های طرفین، محور بندر لنگه-رستاق، بندرلنگه-پارسیان، بزرگراه بزباز-بندو و کمربندی ماهشهر جزو پروژه‌های جهش تولید این کریدور هستند.

وی یادآور شد: کریدور بزرگراهی جنوب کشور ۱۸۵۰ کیلومتر است که تا کنون ۱۰۲۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۷۳۶ کیلومتر نیز در دست اجرا قرار دارد.

کدخدازاده اعتبار مورد نیاز اتمام کل این کریدور را ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان دانست و افزود: تا این لحظه هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان در این کریدور هزینه شده است و برای تکمیل پروژه‌های جهش تولید نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه از توجه و تأکید مقام معظم رهبری در تکمیل هرچه سریع‌تر این کریدور به ویژه در منطقه محروم مکران خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن اعتبار ویژه این پروژه مقرر است تا با تکمیل هرچه سریع‌تر این کریدور به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه کمک شایانی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.