| کد خبر: 204347 |

افزایش ۲۵ درصدی در انتظار شبکه آزادراهی کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه «شش پروژه اولویت دار آزادراهی به طول ۵۵۰ کیلومتر تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌ برداری می‌رسد» گفت: با بهره‌برداری از این شش آزادراه، طول آزادراه‌های کشور نزدیک به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه «شش پروژه اولویت دار آزادراهی به طول ۵۵۰ کیلومتر تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌ برداری می‌رسد» گفت: با بهره‌برداری از این شش آزادراه، طول آزادراه‌های کشور نزدیک به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های زیربنایی آزادراهی و بزرگراهی کشور در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در حوزه ساخت و توسعه آزادراه‌ها، از مجموع ۳۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید در برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، نزدیک به ۱۲۰۰  کیلومتر در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه «از مجموع نزدیک به ۳۸ هزار کیلومتر راه‌ شریانی در کشور را نزدیک به ۱۸ هزار کیلومتر بزرگراه و حدود ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه تشکیل می‌دهد» افزود: طبق برنامه، احداث ۱۸ هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در کشور پیش‌بینی شده است. پس بر فرض احداث ۳۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید، انتظار می‌رود، ۱۵۰۰۰ کیلومتر جاده بزرگراهی جدید در کشور احداث شود که البته بخشی از آن در موافقتنامه‌ها قرار دارد.

۷۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه‌ اصلی در دست اجرا است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در ادامه بیان داشت: از مجموع ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه مورد نیاز کشور، حدود ۷۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه‌ اصلی در دست اجرا قرار دارد که سالانه نزدیک به ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر آن تکمیل و برای رفاه حال مردم به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شش پروژه آزادراهی اولویت‌دار که تلاش شد طی  یکسال و نیم آتی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: اولین پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال و دومین پروژه آزادراه همت-کرج است که امیدواریم هر دو در سال جاری به بهره‌برداری برسند.

اعلام زمان بهره‌برداری از کنارگذر جنوبی تهران

وی افزود: کنارگذر جنوبی تهران و قطعه خرم‌آباد-بروجرد واقع در آزادراه خرم‌آباد-اراک که نقش پررنگی در کریدورهای ترانزیتی و کار کرد ترافیکی قابل توجهی دارند نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

خادمی همچنین روند اجرایی ساخت آزادراه ارومیه-تبریز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بخشی از آزادراه ارومیه-تبریز به طول ۳۱ کیلومتر در سال جاری با حضور رئیس جمهور محترم به بهر‌دبراری رسید و قطعات ۳ و ۵ با روند خوبی در حال اجرا است.

آزادراه اصفهان-شیراز باید یکجا به بهره‌برداری برسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآور شد: آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر ششمین آزادراه اولویت دار کشور است که با بهره‌برداری از آن ۱۰۰ کیلومتر طول مسیر بین دو استان کاهش می‌یابد و با توجه به قابلیت تردد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در این آزادراه، زمان سفر بین ۲ تا ۲.۵ ساعت کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه آزادراه اصفهان-شیراز به دلیل اینکه یک مسیر جدید ترددی است و باید ابتدا به طور کامل احداث،‌ تکمیل و سپس به بهره برداری برسد،‌ گفت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه بزرگ آزادراهی  که درواقع طولانی ترین پروژه آزادراهی کشور است در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری از ۵۸۷ کیلومتر آزادراه در دو سال آینده

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شش آزادراه نام‌برده به طول ۵۸۷ کیلومتر تصریح کرد: با بهره‌برداری از این شش آزادراه، یک تحول در شبکه جاده‌ای کشور بخصوص در محدوده استان‌های تهران و البرز رخ می‌دهد و طول آزادراه‌های کشور نزدیک به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

خادمی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه ساخت و توسعه بزرگراه‌ها بیان داشت: در این بخش ۷۸۰۰ کیلومتر  بزرگراه و راه اصلی در دست اجرا قرار دارد که طبق هدف‌گذاری حدود ۸۰۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد.

۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در انتظار قیر

وی افزود: عملیات زیرسازی بخش عمده‌ای از ۸۰۰ کیلومتر هدف‌گذاری شده انجام گرفته و۵۰۰ کیلومتر از بزرگراه و راه‌های اصلی نیز آماده انجام عملیات روسازی و آسفالت هستند. بنابر این در صورت تامین مصالح همچون قیر مورد نیاز این پروژه‌ها می‌توانیم تا پایان سال مالی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ۳ راه اصلی جدید ارتباطی کشور که به عنوان کریدورهای حمل و نقلی جدید باعث کاهش طول مسیرهای فعلی و افزایش ظرفیت ترددی خواهد بود یادآور شد:ه امیدواریم طی یک سال آینده دو مسیر از آنها آماده بهره‌برداری شود.

دو راه‌ اصلی با کارکرد ترانزیتی احداث می‌شوند

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل افزود: یکی از این پروژه‌ها راه اصلی یاسوج(پاتاوه) -دهدشت-بهبهان که مسیر ترددی جدید از مرکز کشور به استان خوزستان (بندر امام خمینی) با عبور از استان کهگیلویه و بویراحمد  و راه اصلی دیگر مسیر سنندج-مریوان (مرز باشماق) به عنوان یک راه میانبر دسترسی به مرز سهم باشماق و ایجاد یک کریدور ایمن از مرکز کشور به استان کردستان و کشور عراق (کردستان عراق) است.

 خادمی در پایان ابراز امیدواری کرد، طبق هدف‌گذاری انجام شده تا پایان تابستان ۹۹ حدود ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.