| کد خبر: 204208 |

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل:

◄ جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه‌ چهار بانده می‌شود

جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه در مدت چهار سال، چهار بانده می‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: جاده سنگان خواف تا تربت حیدریه در مدت چهار سال، چهار بانده می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز خیراله خادمی این مطلب را مهرماه امسال (18 مهر)، بیان کرد و افزود: اجرای این طرح در 10 قطعه طراحی شده است.

معاون و زیر راه و شهرسازی تاکید کرد: عملیات اجرایی کار چهار بانده شدن مسیر مذکور در قطعات 1 و 10 یعنی در ابتدا و انتهای مسیر از 17 مهرماه آغاز شد.

خادمی افزود: قطعه یک به طول 18 کیلومتر از سنگان خواف تا سه راهی نشتیفان و قطعه 10 به طول 12 کیلومتر از سمت تربت حیدریه تا سه راهی جنگل را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: این مسیر به طول 151 کیلومتر است که در 10 قطعه با هزینه 8 هزار میلیارد ریال در مدت چهارسال اجرایی می‌شود اما تلاش داریم تا در صورت تامین منابع مالی، طرح یادشده را ظرف 2 و نیم سال تمام کنیم.

بر اساس این گزارش، قرار است در طرح چهار بانده شدن مسیر سنگان خواف به تربت حیدریه که به صورت مشارکتی بین دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرا می‌شود،  8 هزار میلیارد ریال هزینه شود که 4 هزار میلیارد ریال در تعهد ایمیدرو و سرمایه‌گذاران شرکت‌های معدنی و فولادی و 4 هزار میلیارد ریال دیگر در تعهد وزارت راه و شهرسازی است.

شهرستان خواف در استان خراسان رضوی و در ۵۰ کیلومتری مجتمع سنگ آهن سنگان واقع شده است که یکی از بزرگترین معادن خاورمیانه به‌شمار می‌رود. این شهرستان از شمال به شهرستان رشتخوار، از شرق به افغانستان و شهرستان تایباد، از جنوب به قائن و از مغرب به شهرستان‌های گناباد و تربت حیدریه محدود می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.