| کد خبر: 194583 |

رییس سازمان برنامه و بودجه:

◄ تخصیص 40 میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن میانه- تبریز

راه آهن میانه- بستان آباد ٢ ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

خادمی از سفر معاون رییس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی و بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل این استان خبر داد و گفت: با توجه به آخرین مراحل اجرایی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد پیش‌بینی می‌شود این مسیر ریلی به طول 132 کیلومتر تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه نمایندگان مردم استان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان‌شرقی سفر کردند و از روند اجرای زیرساخت‌های حمل و نقل این استان بازدید کردند.

خیراله خادمی از بازدید مسیر ریلی میانه- بستان آباد- تبریز خبر داد و گفت: این خط آهن با هدف دسترسی آسان و سریع بخش‌های شمال غربی کشور به تهران و کاهش حدود 114 کیلومتری مسیر راه‌آهن موجود احداث شده است که زمان سفر را 5.5 ساعت کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: این مسیر ریلی 203 کیلومتر طول دارد که زیرسازی 154 کیلومتر آن به اتمام رسیده و پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل حدود 85 درصد است.

خادمی از اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار به این خط‌آهن از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه در این سفر خبر داد و گفت: محدوده میانه تا بستان‌آباد در آستانه بهره برداری است و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی این بخش از پروژه تا دو ماه دیگر تکمیل و این مسیر ریلی به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در توضیح عملیات اجرایی محدوده بستان‌آباد- تبریز اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی این بخش از راه‌آهن در نیمه دوم سال 1399 به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

خادمی با اشاره به قرار گرفتن این پروژه در منطقه کوهستانی افزود: 80 درصد این مسیر ریلی در مناطق کوهستانی و تپه ماهور قرار دارد و به همین دلیل حدود هفت کیلومتر پل خاص و 6/7 کیلومتر تونل در این مسیر احداث می شود و دارای چهار ایستگاه سبقت و تلاقی و هفت ایستگاه مسافری است.

آزادراه تبریز- بازرگان؛ کوتاه ترین مسیر اتصال تهران به مرز بازرگان

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر به همراه معاون رییس جمهور از آزادراه تبریز- مرند- بازرگان بازدید کرد با اشاره به اهمیت این آزادراه برای استان آذربایجان‌شرقی گفت: این آزادراه با جذب ترافیک شهرهای تبریز، صوفیان و مرند موجب حذف گلوگاه‌های ترافیکی می شود و به علت سرعت بالاتر، سفر سریع و در عین حال ایمن با مدت زمان کمتری را برای هموطنان فراهم می‌کند.

وی افزود: آزادراه تبریز - مرند بخشی از آزادراه تهران-بازرگان است که در قالب جاده ابریشم و به‌منظور افزایش ظرفیت یکی از محورهای پرتردد سفرهای تجاری و تفریحی منطقه احداث می‌شود و کوتاه‌ترین مسیر اتصال پایتخت به مرز بازرگان است.

خادمی طول کل آزادراه تبریز- بازرگان را 253 کیلومتر اعلام کرد و گفـت: در حال حاضر بخش تبریز تا مرند به طول 64 کیلومتر در حال احداث است و حدود 13 کیلومتر آن کنارگذر غرب تبریز است که در حال حاضر زیر عبور ترافیک قرار دارد

وی ادامه داد: عملیات اجرایی در 30 کیلومتر از پروژه به طور کامل فعال است و با پیشرفت فیزیکی حدود 11 درصد در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه تکمیل شدن این شریان حیاتی در استان آذربایجان‌شرقی را نیازمند مساعدت دولت در تامین اعتبار دانست و گفت: با توجه به عبور آزادراه از زمین‌های کشاورزی به‌منظور آزادسازی اراضی و از سوی دیگر به منظور تامین مصالح و قیر مورد نیاز در بخش‌هایی که عملیات اجرایی به خوبی در حال پیشرفت است نیازمند تامین اعتبار لازم از سوی دولت هستیم.

خادمی در توضیح عملیات اجرایی بخش مرند تا بازرگان بیان داشت: هم‌اکنون قطعه 6 آزادراه مرند- بازرگان به طول 60 کیلومتر مراحل ترک تشریفات را در سازمان برنامه و بودجه کشور طی می‌کند و با تسریع در روند این امر به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی 76 درصدی بزرگراه اهر- تبریز

معاون وزیر راه وشهرسازی به همراه رییس سازمان برنامه و بودجه از روند عملیات اجرایی بزرگراه اهر- تبریز نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت: با توجه به موقعیت ویژه این منطقه و وجود شهرها و روستاهای پرجمعیت و هم‌چنین مناطق گردشگری خاص در این محدوده احداث یک بزرگراه برای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی الزامی است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه طول این بزرگراه را 90 کیلومتر اعلام کرد و افزود: تا کنون 62 کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده است و پیشرفت فیزیکی بخش‌های باقیمانده 76/70 درصد است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به آب و هوای کوهستانی با زمستان‌های سرد در این منطقه اظهار داشت: این بزرگراه موجب ارتباط شهرستان‌های اهر، کلیبر، مشکین، هریس، ورزقان و خواجه با مرکز استان آذربایجان شرقی خواهد بود و به همین دلیل علاوه بر دارا بودن ترافیک سنگین نیازمند احداث مسیر ایمن با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی منطقه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.