| کد خبر: 194464 |

زمان بهره‌برداری از 32 کیلومتر راه‌آهن تبریز -میانه

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: راه‌آهن میانه - بستان آباد - تبریز مسیر راهبردی ارتباطی با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: راه‌آهن میانه - بستان آباد - تبریز مسیر راهبردی ارتباطی با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خیراله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این طرح در حال اجرا،  گفت این مسیر ۱۴۴ کیلومتر مسیر قدیم و به لحاظ زمانی ۵ ساعت زمان سفر را کوتاه می‌کند.

 وی اعلام کرد: برای انجام این طرح یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است که البته هزینه به روز شده آن ۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 خادمی ادامه داد: ۱۳۲ کیلومتر از مسیر بستان‌آباد-میانه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم آن از بستان‌آباد به تبریز که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در سال ۹۹ آماده بهره برداری می‌شود.

وی یادآوری کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور است و در راستای توسعه شبکه ریلی کشور و اتصال مراکز استان‌ها به استان‌های دیگر و شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، نوبخت معاون رییس جمهوری را در جریان بازدید از طرح راه‌آهن میانه - تبریز همراهی می کرد.

خط آهن دوخطه میانه - بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌‌شود.

طرح راه‌آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان‌آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان‌آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است. 

خط آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

این خط‌آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.