| کد خبر: 178674 |

مقام مسئول در شرکت ساخت خبر داد:

◄ ۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار-زاهدان

چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسیر ریلی چابهار- زاهدان نیاز است.

تین نیوز

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت گفت:‌ ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول یازده کیلومتر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ کیلومتر در مسیر خط آهن چابهار-زاهدان احداث می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، عباس خطیبی با اشاره به طول ۶۰۰ کیلومتری راه‌آهن چابهار- زاهدان گفت: این خط ریلی باهدف اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه احداث می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۳۷ درصد اعلام و اضافه کرد:‌ پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی به ۵۰ درصد رسیده و با توجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و کوهستانی بودن مسیر عدد قابل‌توجهی است.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تأکید بر اولویت‌بندی اجرایی این پروژه توضیح داد: اولویت اصلی ما بهره‌برداری از محدوده زاهدان تا خاش و در بخش جنوبی تکمیل و بهره‌برداری از حدفاصل چابهار تا ایرانشهر است که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در بخش زیرسازی در حال اجرا است.

خطیبی حجم عملیات اجرایی در این پروژه را منحصربه‌فرد دانست و گفت: ۸۰ میلیون مترمکعب عملیات خاکی در این پروژه صورت می‌گیرد که تاکنون ۵۰ درصد از عملیات خاکی و ۶۸ درصد از عملیات خاک‌ریزی آن به اتمام رسیده است.

وی راه‌آهن چابهار- زاهدان را بزرگ‌ترین پروژه ریلی در دست‌ساخت کشور معرفی و بیان کرد:‌ این حجم از عملیات اجرایی در ۶۰۰ کیلومتر مسیر ریلی که بیش از ۵۰ درصد آن در تپه‌ماهور و منطقه کوهستانی قرار دارد در نوع خود منحصربه‌فرد است.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت با اشاره به ابنیه فنی قابل‌توجه در این خط ریلی افزود: ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول یازده کیلومتر با دهانه‌های بیش از ۱٠ متر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ کیلومتر بخشی از عملیات اجرایی این پروژه است.

خطیبی در خصوص اعتبار هزینه شده برای این پروژه گفت: تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای این مسیر ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده و به‌منظور اتمام آن به حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به اهمیت این طرح ریلی، دولت و سازمان برنامه‌وبودجه برای تامین اعتبار موردنیاز این پروژه در تلاش هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.