| کد خبر: 178527 |

◄ وعده بهره‌برداری از بزرگراه ایوانکی-آبسرد

محور ایوانکی به گرمسار به طول 8.5 کیلومتر نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در این سفر کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن به زمین زده شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سمنان از بهره‌برداری بزرگراه ایوانکی به آبسرد در محدوده استان سمنان خبر داد و گفت:‌ بهره‌برداری از این محور ضمن تسهیل تردد از شهرستان‌های گرمسار و ایوانکی به پایتخت، انتقال بار و مسافر از مرکز به شمال کشور و بالعکس را نیز روان می کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی امروز به همراه وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان سفر کرد و از افتتاح محور ایوانکی به آبسرد و آغاز عملیات اجرایی ایوانکی به گرمسار خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی محور ایوانکی- کیلان- آبسرد- دماوند را راه ارتباطی بین استان‌‌های سمنان و تهران دانست و توضیح داد: این مسیر 72 کیلومتر است که 18 کیلومتر آن در استان سمنان قرار دارد و با بهره‌برداری از 6.5 کیلومتر باقیمانده، کل این محور در محدوده استان سمنان زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

وی افزود: یازده کیلومتر از این محور در سنوات گذشته زیر عبور ترافیک قرارگرفته و در مجموع برای احداث این 18 کیلومتر در استان سمنان 16 میلیارد تومان هزینه شده است.

خادمی بهره‌برداری از این بزرگراه را موجب ارتباط بین شهرستان ایوانکی و گرمسار به محور دماوند- فیروزکوه در استان تهران عنوان و اضافه کرد: سه کیلومتر از این محور در استان تهران زیر عبور ترافیک قرارگرفته و 5 کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد که با تکمیل شدن کل محور ترافیک مبادی ورودی شرق تهران کاسته می‌شود و تردد در محدوده دماوند روان خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بهره‌برداری از بزرگراه ایوانکی- آبسرد نقش مهمی در انتقال بار و مسافر از مرکز به شمال کشور و بالعکس دارد.

خادمی در این سفر به همراه وزیر راه و شهرسازی از محور گرمسار - سیمین دشت - فیروزکوه بازدید کرد و در این خصوص گفت:‌ این محور 87 کیلومتر طول دارد و 22 کیلومتر آن در محدوده استان سمنان قرارگرفته است.

وی همچنین از احداث واریانتی در مسیر 22 کیلومتری این پروژه در استان سمنان خبر داد و گفت:‌ هشت کیلومتر ابتدایی این محور درگذشته به بهره‌برداری رسیده و 10 کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد که با احداث این واریانت، این مسیر چهار کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بهره‌برداری از محور گرمسار سیمین دشت - فیروزکوه موجب تسهیل تردد از استان سمنان به تهران و شمال کشور می‌شود.

محور ایوانکی به گرمسار به طول 8.5 کیلومتر نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در این سفر کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن به زمین زده شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.