| کد خبر: 174610 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ پرداخت 80 میلیارد تومان از فاینانس داخلی راه‌آهن میانه-اردبیل

مقرر شد طی سه سال و هر ساله 250 میلیارد تومان به پروژه اختصاص یابد که در حال حاضر 80 میلیارد تومان از تخصیص امسال انجام‌شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با پرداخت 80‌میلیارد تومان اعتبار از رقم کلی 750‌میلیارد تومان فاینانس داخلی اختصاص داده‌شده به راه‌آهن میانه-اردبیل، روند احداث این خط ریلی سرعت می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، روز گذشته اولین جلسه تصمیم‌گیری در خصوص توزیع اعتبار 80‌میلیارد تومانی از محل فاینانس داخلی راه‌آهن میانه-اردبیل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، مدیران، پیمانکاران و مشاوران این پروژه برگزار شد و تصمیماتی در خصوص نحوه توزیع اعتبار تخصیص‌یافته به قطعات مختلف این پروژه اتخاذ شد.

خیراله خادمی در رابطه با این جلسه گفت:‌ استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی راه‌آهن میانه-اردبیل در چارچوب آیین‌نامه اجرایی «ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت» در خردادماه سال جاری صورت گرفت و بانک ملی به عنوان فاینانسور این پروژه انتخاب شد.

 وی رقم فاینانس را 750‌میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد این رقم طی سه سال و هر ساله 250‌میلیارد تومان به پروژه اختصاص یابد که در حال حاضر 80‌میلیارد تومان از تخصیص امسال انجام‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت‌بندی را شرط اصلی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای عملیات دانست و گفت:‌ با اولویت‌‌بندی عملیات اجرایی در قطعات مختلف، نقاط بحرانی شناسایی می‌شود و تمرکز بیش‌تری برای رفع این نقاط انجام می‌گیرد.

خادمی تاکید کرد: شناخت مسائل فنی، یافتن راهکارهای مواجه با مشکلات احتمالی و بررسی مجدد نقشه‌ها و مطالعات از عواملی است که در بهینه کردن پروژه بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر، حجم عملیات اجرایی این خط ریلی را بسیار گسترده اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور تکمیل راه‌آهن میانه-اردبیل حدود 35‌هزار تن مصالح فلزی هم‌چون آهن‌آلات، میلگرد و کابل، حدود 220‌هزار تن سیمان و... موردنیاز است.

وی کوهستانی بودن منطقه را از عوامل طولانی شدن پروژه عنوان و اضافه کرد:‌ در این خط ریلی بیش از 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، چهارکیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه‌کیلومتر پل آبرو و 10‌دستگاه گالری به طول حدود چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین در خصوص نحوه تخصیص این اعتبار توضیح داد و گفت: بخشی از این اعتبار صرف خرید مصالح موردنیاز پروژه می‌شود و با در نظر گرفتن 120‌میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و مشاوران، بخشی نیز برای پرداخت مطالبات هزینه خواهد شد.

خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی را 69‌درصد اعلام کرد و ادامه داد:‌ تاکنون 80‌درصد از عملیات خاکی انجام‌شده و حدود 12‌کیلومتر از لاینینگ تونل‌ها باقی‌مانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.