معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
◄ پرداخت 80 میلیارد تومان از فاینانس داخلی راهآهن میانه-اردبیل
مقرر شد طی سه سال و هر ساله 250 میلیارد تومان به پروژه اختصاص یابد که در حال حاضر 80 میلیارد تومان از تخصیص امسال انجامشده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با پرداخت 80میلیارد تومان اعتبار از رقم کلی 750میلیارد تومان فاینانس داخلی اختصاص دادهشده به راهآهن میانه-اردبیل، روند احداث این خط ریلی سرعت میگیرد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، روز گذشته اولین جلسه تصمیمگیری در خصوص توزیع اعتبار 80میلیارد تومانی از محل فاینانس داخلی راهآهن میانه-اردبیل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، مدیران، پیمانکاران و مشاوران این پروژه برگزار شد و تصمیماتی در خصوص نحوه توزیع اعتبار تخصیصیافته به قطعات مختلف این پروژه اتخاذ شد.
خیراله خادمی در رابطه با این جلسه گفت: استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی راهآهن میانه-اردبیل در چارچوب آییننامه اجرایی «ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت» در خردادماه سال جاری صورت گرفت و بانک ملی به عنوان فاینانسور این پروژه انتخاب شد.
وی رقم فاینانس را 750میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد این رقم طی سه سال و هر ساله 250میلیارد تومان به پروژه اختصاص یابد که در حال حاضر 80میلیارد تومان از تخصیص امسال انجامشده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اولویتبندی را شرط اصلی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای عملیات دانست و گفت: با اولویتبندی عملیات اجرایی در قطعات مختلف، نقاط بحرانی شناسایی میشود و تمرکز بیشتری برای رفع این نقاط انجام میگیرد.
خادمی تاکید کرد: شناخت مسائل فنی، یافتن راهکارهای مواجه با مشکلات احتمالی و بررسی مجدد نقشهها و مطالعات از عواملی است که در بهینه کردن پروژه بسیار موثر است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر، حجم عملیات اجرایی این خط ریلی را بسیار گسترده اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور تکمیل راهآهن میانه-اردبیل حدود 35هزار تن مصالح فلزی همچون آهنآلات، میلگرد و کابل، حدود 220هزار تن سیمان و... موردنیاز است.
وی کوهستانی بودن منطقه را از عوامل طولانی شدن پروژه عنوان و اضافه کرد: در این خط ریلی بیش از 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، چهارکیلومتر پل درهای بزرگ، سهکیلومتر پل آبرو و 10دستگاه گالری به طول حدود چهار کیلومتر اجرا میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص نحوه تخصیص این اعتبار توضیح داد و گفت: بخشی از این اعتبار صرف خرید مصالح موردنیاز پروژه میشود و با در نظر گرفتن 120میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و مشاوران، بخشی نیز برای پرداخت مطالبات هزینه خواهد شد.
خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی را 69درصد اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون 80درصد از عملیات خاکی انجامشده و حدود 12کیلومتر از لاینینگ تونلها باقیمانده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.