| کد خبر: 172487 |

خادمی:

◄ سرعت ساخت جاده یک‌پنجم سرعت افزایش تعداد خودرو است

قطعاً توسعه شبکه ریلی بار را از روی شبکه‌ی جاده‌ای کاهش می‌دهد و در مجموع باعث کاهش تلفات جاده‌ای و بهره‌وری و کاهش سوخت خواهد شد اما از آنجایی‌که سرعت و حجم ترافیک افزایش می‌یابد نمی‌توان عملیات ساخت راه‌ها را متوقف کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از آنجایی‌که سرعت و حجم ترافیک ادرحال افزایش است نمی‌توان عملیات ساخت راه‌ها را متوقف کرد.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص اهمیت ساخت پروژه‌های راهی، گفت: وقتی  حجم خودروها تا این اندازه در حال افزایش است امکان کاهش پروژه‌های راهی وجود ندارد.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر در بخش جاده‌ای 35 هزار کیلومتر جاده شریانی خاص داریم که 75 درصد ترافیک کشور روی این 35 هزار کیلومتر است، ادامه داد: وقتی می‌خواهیم تلفات و تصادفات و سایر مشکلات جاده را کاهش دهیم باید تصمیم بگیریم که این 35 هزار کیلومتر به‌ بزرگراه یا آزادراه تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از این 35 هزار کیلومتر  تنها 19 هزار کیلومتر آزادراه یا بزرگراه  است و لازم است که باقی راه‌ها نیز با اولویت‌بندی تبدیل به بزرگراه و آزادراه شوند به‌این‌ترتیب ممکن است کاهش تلفات داشته باشیم.

به گفته‌ خادمی شدت، تعداد و هزینه‌های تلفات جاده‌ای با تکمیل شبکه آزادراهی کشور کاهش می‌یابد.

سرعت ساخت جاده یک‌پنجم سرعت افزایش تعداد خودروها است

وی در خصوص تأثیر توسعه شبکه ریلی بر کاهش تلفات جاده‌ای نیز، گفت: قطعاً توسعه شبکه ریلی بار را از روی شبکه‌ی جاده‌ای کاهش می‌دهد و در مجموع  باعث کاهش تلفات جاده‌ای و بهره‌وری و کاهش سوخت خواهد شد اما از آنجایی‌که سرعت و حجم ترافیک افزایش می‌یابد نمی‌توان عملیات ساخت راه‌ها را متوقف کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه اکنون سرعت ساخت جاده یک‌پنجم سرعت افزایش تعداد ماشین‌ها است ادامه داد:هنوز باید ساخت جاده را در اولویت قرار دهیم در کنار توسعه شبکه ریلی.

او با طرح این سؤال که چرا بار ترافیکی متمرکز بر 35 درصد راه‌ها است؟ ادامه داد: در جهت عدالت اجتماعی لازم است در تمام نقاط کشور آزادراه و بزرگراه ساخته شود و دلیلی ندارد جایی که ترافیک کمتری دارد جاده‌ ایجاد نکنیم اما لازم است بین ساخت آزادراه بزرگراه راه اصلی و فرعی و روستای به نسبت حجم ترافیک اولویت‌بندی قائل شویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.