| کد خبر: 170503 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ بهره‌برداری 11 کیلومتر از بزرگراه سمنان- فیروزکوه سال جاری

بزرگراه دامغان- معلمان در اولویت‌های اجرایی امسال قرار گرفت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های سمنان، بزرگراه دامغان- معلمان را به دلیل واقع‌شدن در کریدور شمال- جنوب کشور و قرار گرفتن سمنان در محل تلاقی دو کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور از اولویت‌های اجرایی سال 1397 دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیراله خادمی به سمنان سفر کرد این استان را با در اختیار داشتن حدود 600 کیلومتر از مسیر جاده ابریشم، بزرگ‌ترین وارث این راه مهم اقتصادی معرفی کرد و گفت: این استان از دیرباز به دلیل موقعیت سوق‌الجیشی خود یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌ها درراه تاریخی ابریشم بوده و در حال حاضر نیز محل تلاقی دو کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب در منطقه دامغان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از بزرگراه دامغان- معلمان بازدید کرد و افزود: بزرگراه دامغان- معلمان بخشی از کریدور شمال- جنوب کشور است که بنادر شهید رجایی و بندرعباس در جنوب کشور را به بنادر امیرآباد و بندر ترکمن در دریای خزر متصل می‌کند.

وی عنوان کرد: این بزرگراه 55 کیلومتر است و عملیات اجرایی آن ابتدای سال جاری آغاز شد و هم‌اکنون 10‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی رفع گره ترافیکی این بزرگراه در محدوده شهرستان دامغان را از اولویت‌های سال جاری دانست و عنوان کرد: عملیات اجرایی 10‌کیلومتر از این محور تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

خادمی تصمیم‌گیری در خصوص ادامه این بزرگراه را از دیگر اقدامات این سفر ذکر کرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ شده است تا این محور در ادامه تا بزرگراه چوپانان- یزد امتداد یابد و برآورد اعتبارات موردنیاز این مسیر به‌زودی انجام می‌شود.

11 کیلومتر از بزرگراه سمنان- فیروزکوه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از بزرگراه سمنان- فیروزکوه بازدید کرد و اعلام کرد: این بزرگراه 65 کیلومتر است و 27 کیلومتر آن در استان تهران و 38 کیلومتر دیگر نیز در سمنان واقع‌شده است.

وی تاکید کرد: 12 کیلومتر از این مسیر در محدوده استان تهران با 7‌درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرایی شدن است و  یازده کیلومتر نیز در سمنان با پیشرفت فیزیکی 30‌درصد در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری این بخش به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی همچنین در خصوص راه‌های روستایی سمنان خبر داد و بیان کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته مقرر شد کلیه راه‌های روستایی فاقد آسفالت سمنان به‌شرط اجرای عملیات زیرسازی از سوی استان از سوی شرکت ساخت‌و‌توسعه روکش آسفالت شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.