| کد خبر: 171803 |

مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی خبر داد:

◄ برگزاری الکترونیکی مناقصه و مزایده در شرکت ساخت

با استفاده از سامانه ستاد الکترونیک دولت، فرایند اجرای مناقصه و مزایده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی از الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت و توسعه خبر داد و گفت: در راستای شفاف‌سازی امور، دسترسی آسان شرکت‌کنندگان در سراسر کشور و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ با استفاده از سامانه ستاد الکترونیک دولت، فرایند اجرای مناقصه و مزایده به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، مجتبی خدادادی الکترونیکی شدن فرایند مناقصه‌ها و مزایده‌ها در سطح شرکت ساخت و توسعه را عملکرد شایسته‌ای در راستای شفاف‌سازی اقدامات در این حوزه دانست و افزود: با ابلاغ معاون اول رییس جمهور مبنی بر اجراشدن مناقصه‌ها از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت، اواخر سال گذشته ما نیز به این سامانه پیوستیم.

وی افزود: سهولت در دسترسی آسان شرکت‌کنندگان برای دریافت و خرید اسناد، سرعت و دقت در ارسال و کنترل اسناد و همچنین حذف کاغذ از دیگر مزایای بهره‌مندی از این سامانه است.

خدادادی فعالیت‌های این دفتر را به دو بخش امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی تقسیم و اضافه کرد: فرآیند مناقصه‌ها از درج آگهی در روزنامه‌ آغاز و بر اساس قوانین برگزاری مناقصه و ضوابط مربوطه تا مبادله پیمان ادامه دارد. مناقصات فرآیند گسترده‌ای دارد و باید بر اساس مجموعه قوانین و مقررات مناقصه، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مرتبط و توجه به اولویت‌های مربوطه اجرایی شود.

مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی مسئولیت‌های این دفتر در حوزه رسیدگی را تشریح کرد و اظهار کرد: رسیدگی به صورت وضعیت قطعی پیمانکاران و تطبیق آن‌ها با مفاد قرارداد، مشخص نمودن کسر بهای نهایی خروج از حد مشخصات فنی ابلاغی، تهیه و تنظیم و همچنین ابلاغ صورت جلسات تحویل موقت و قطعی، برگزاری جلسات بررسی تا خیرات و تمدید مدت قراردادها و بررسی و ابلاغ افزایش و یا کاهش قراردادها، انجام امور بیمه مهندسی تمام خطر با رعایت قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مربوطه بخش دیگری از مسئولیت‌های این دفتر است.

خدادادی در ادامه اعلام کرد: شرکت در کمیسیون‌های تحویل موقت، تحویل قطعی، طبقه‌بندی عملیات خاکی، تعیین فواصل حمل و سایر کمیسیون‌های موردنیاز و مورد درخواست واحد‌های اجرایی از دیگر وظایف این دفتر است.

مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی از برگزاری ۲۸ مورد مناقصه به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت:‌ ۱۸ مورد از این مناقصه‌ها به ارزش ۸۰۱ میلیارد تومان نیز به مبادله قرارداد منجر شده است.

 وی افزود: در حال حاضر‌۱۰ مورد مناقصه در حال پیگیری است و ۱۵ مورد آگهی فراخوان به ارزش ۸۲۵ میلیارد تومان نیز صادرشده است که پنج مورد مربوط به بخش راه‌ها و ۱۰ مورد در بخش راه‌آهن است

خدادادی در ادامه از برگزاری ۵۳ جلسه رسیدگی به تاخیر‌ها و تمدید قراردادها صحبت کرد و گفت:‌ در سال جاری ۳۲ مورد صورت وضعیت قطعی به مبلغ ۱۸۸ میلیارد تومان نیز رسیدگی شده است.

وی انجام کلیه امور مربوط به بررسی و تهیه پیشنهاد لوایح موردنیاز به سازمان برنامه‌وبودجه کشور را از دیگر وظایف این دفتر برشمرد و اظهار داشت: شرکت در جلسات انتخاب مشاور در حوزه راه و راه‌آهن، انجام امور مربوط به‌پیش پرداخت پیمانکاران، آزادسازی تضامین در چارچوب مقررات و شرکت در جلسات مزایده بخش بودجه جاری و... از دیگر مسئولیت‌های این دفتر است.

مدیرکل دفتر امور پیمان‌ها و رسیدگی فنی در خاتمه از راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فعالیت‌های این دفتر اطلاع داد و گفت: این سامانه به‌زودی و پس از تکمیل بر روی سیستم همکاران نصب می‌شود و تمامی اطلاعات پیمان و رسیدگی در این پایگاه نگهداری شده و برای مدیران و کارشناسان در سطوح مختلف شرکت قابل‌دسترسی و بهره‌برداری خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.