مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی خبر داد:
◄ برگزاری الکترونیکی مناقصه و مزایده در شرکت ساخت
با استفاده از سامانه ستاد الکترونیک دولت، فرایند اجرای مناقصه و مزایده به صورت الکترونیکی انجام میشود.
مدیرکل دفتر امور پیمانها و رسیدگی فنی از الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت و توسعه خبر داد و گفت: در راستای شفافسازی امور، دسترسی آسان شرکتکنندگان در سراسر کشور و صرفهجویی در مصرف کاغذ با استفاده از سامانه ستاد الکترونیک دولت، فرایند اجرای مناقصه و مزایده به صورت الکترونیکی انجام میشود.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، مجتبی خدادادی الکترونیکی شدن فرایند مناقصهها و مزایدهها در سطح شرکت ساخت و توسعه را عملکرد شایستهای در راستای شفافسازی اقدامات در این حوزه دانست و افزود: با ابلاغ معاون اول رییس جمهور مبنی بر اجراشدن مناقصهها از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت، اواخر سال گذشته ما نیز به این سامانه پیوستیم.
وی افزود: سهولت در دسترسی آسان شرکتکنندگان برای دریافت و خرید اسناد، سرعت و دقت در ارسال و کنترل اسناد و همچنین حذف کاغذ از دیگر مزایای بهرهمندی از این سامانه است.
خدادادی فعالیتهای این دفتر را به دو بخش امور پیمانها و رسیدگی فنی تقسیم و اضافه کرد: فرآیند مناقصهها از درج آگهی در روزنامه آغاز و بر اساس قوانین برگزاری مناقصه و ضوابط مربوطه تا مبادله پیمان ادامه دارد. مناقصات فرآیند گستردهای دارد و باید بر اساس مجموعه قوانین و مقررات مناقصه، دستورالعملها و بخشنامههای مرتبط و توجه به اولویتهای مربوطه اجرایی شود.
مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی مسئولیتهای این دفتر در حوزه رسیدگی را تشریح کرد و اظهار کرد: رسیدگی به صورت وضعیت قطعی پیمانکاران و تطبیق آنها با مفاد قرارداد، مشخص نمودن کسر بهای نهایی خروج از حد مشخصات فنی ابلاغی، تهیه و تنظیم و همچنین ابلاغ صورت جلسات تحویل موقت و قطعی، برگزاری جلسات بررسی تا خیرات و تمدید مدت قراردادها و بررسی و ابلاغ افزایش و یا کاهش قراردادها، انجام امور بیمه مهندسی تمام خطر با رعایت قوانین، مقررات و بخشنامههای مربوطه بخش دیگری از مسئولیتهای این دفتر است.
خدادادی در ادامه اعلام کرد: شرکت در کمیسیونهای تحویل موقت، تحویل قطعی، طبقهبندی عملیات خاکی، تعیین فواصل حمل و سایر کمیسیونهای موردنیاز و مورد درخواست واحدهای اجرایی از دیگر وظایف این دفتر است.
مدیرکل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی از برگزاری ۲۸ مورد مناقصه به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۸ مورد از این مناقصهها به ارزش ۸۰۱ میلیارد تومان نیز به مبادله قرارداد منجر شده است.
وی افزود: در حال حاضر۱۰ مورد مناقصه در حال پیگیری است و ۱۵ مورد آگهی فراخوان به ارزش ۸۲۵ میلیارد تومان نیز صادرشده است که پنج مورد مربوط به بخش راهها و ۱۰ مورد در بخش راهآهن است
خدادادی در ادامه از برگزاری ۵۳ جلسه رسیدگی به تاخیرها و تمدید قراردادها صحبت کرد و گفت: در سال جاری ۳۲ مورد صورت وضعیت قطعی به مبلغ ۱۸۸ میلیارد تومان نیز رسیدگی شده است.
وی انجام کلیه امور مربوط به بررسی و تهیه پیشنهاد لوایح موردنیاز به سازمان برنامهوبودجه کشور را از دیگر وظایف این دفتر برشمرد و اظهار داشت: شرکت در جلسات انتخاب مشاور در حوزه راه و راهآهن، انجام امور مربوط بهپیش پرداخت پیمانکاران، آزادسازی تضامین در چارچوب مقررات و شرکت در جلسات مزایده بخش بودجه جاری و... از دیگر مسئولیتهای این دفتر است.
مدیرکل دفتر امور پیمانها و رسیدگی فنی در خاتمه از راهاندازی بانک اطلاعاتی فعالیتهای این دفتر اطلاع داد و گفت: این سامانه بهزودی و پس از تکمیل بر روی سیستم همکاران نصب میشود و تمامی اطلاعات پیمان و رسیدگی در این پایگاه نگهداری شده و برای مدیران و کارشناسان در سطوح مختلف شرکت قابلدسترسی و بهرهبرداری خواهد بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.