| کد خبر: 139762 |

آزادراه گرمسار-سمنان آماده اجرا می‌شود

◄ گامی دیگر برای احیای جاده ابریشم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ عملیات اجرایی بخش دیگری از آزادراه حرم تا حرم محدوده گرمسار- سمنان آغاز شده است که با ساخت این بخش از آزادراه گام دیگری برای تکمیل کریدور شرق به غرب کشور یا همان جاده ابریشم برداشته می‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ عملیات اجرایی بخش دیگری از آزادراه حرم تا حرم محدوده گرمسار- سمنان آغاز شده است که با ساخت این بخش از آزادراه گام دیگری برای تکمیل کریدور شرق به غرب کشور یا همان جاده ابریشم برداشته می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت: آزادراه حرم تا حرم به طول 950 کیلومتر در قالب چند قطعه حدفاصل قم- گرمسار، گرمسار- سمنان و سبزوار- نیشابور- مشهد طراحی شده است که در حال حاضر قطعه قم- گرمسار به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود:‌آزادراه قم- گرمسار موجب کوتاه شدن 50 کیلومتر از مسیر برای سفر از بخش مرکزی به شرق کشور می‌شود. این بخش از آزادراه هم به لحاظ اعتبارات هزینه شده و هم کیفیت اجرایی جزو آزادراه‌های ممتاز در کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص محدوده گرمسار- سمنان خاطرنشان کرد: این آزادراه به طول 120 کیلومتر  در حال تکمیل مطالعات نهایی است و عملیات اجرایی در بخش‌هایی که مطالعات تکمیل شده از جمله حوالی لاسجردآغاز شده است. در این بخش تجهیز کارگاه، آزادسازی بستر، بستر کوبی، خاکبرداری و خاکریزی صورت گرفته است.

وی طراحی این آزادراه را مبنای رعایت معیارهای حقوق شهروندی دانست و عنوان کرد: طراحی این بخش از آزادراه به گونه‌ای است که در هیچ بازه‌ای از زمان حرکت ترافیک به دلیل عملیات اجرایی مختل نشود و تردد در محور چهارخطه به صورت روان انجام شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طراحی مسیر جایگزین، احداث زیرگذر و روگذرها را بخش دیگری از این اقدامات دانست.

خادمی در پایان با اشاره به برنامه احداث قطعه گرمسار- سمنان و سبزوار- مشهد در مسیر آزادراه حرم تا حرم گفت: با اجرایی شدن این آزادراه‌ها تلاش می‌شود کریدور شرق به غرب یا همان جاده ابریشم تکمیل شود که نقش بسزایی در توسعه ترانزیت کالا و مسافر دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با تکمیل مطالعات به زودی آغاز عملیات اجرایی پروژه به طور رسمی آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.