| کد خبر ۳۰۷۳۰۶
کپی شد

پیش‌بینی ۱.۷ میلیون یورو اعتبار برای راه آهن زاهدان–بیرجند–مشهد

به گفته مجری طرح راه آهن زاهدان-زابل-بیرجند-مشهد اعتبار مورد نیاز این پروژه ۱.۷ میلیون یورو معادل ۱۵۰ همت پیش بینی و تاکنون ۲.۸ همت هزینه شده است.

پیش‌بینی ۱.۷ میلیون یورو اعتبار برای راه آهن زاهدان–بیرجند–مشهد
تین نیوز |

سادات نژاد با اشاره به پیشرفت پروژه راه آهن زاهدان–بیرجند–مشهد در محدوده خراسان جنوبی، از بدهی ۲.۳ همتی به پیمانکار بخش خصوصی خبر داد و گفت: ساخت پل های بزرگ آغاز شده و حفاری تونل ها در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  مجری طرح راه آهن زاهدان-زابل-بیرجند-مشهد گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۱.۷ میلیون یورو معادل ۱۵۰ همت پیش بینی و تاکنون ۲.۸ همت هزینه شده است.

سادات نژاد از بدهی ۲.۳ همتی پروژه راه آهن زاهدان-بیرجند-مشهد به پیمانکار بخش خصوصی خبر داد و گفت: تاکنون در محدوده خراسان جنوبی پیشرفت فیزیکی طرح شامل ۱۴ قطعه کاری فعال و ۵ قطعه نیمه فعال ۱۵ درصد است و تاکنون  دو رشته تونل حفاری نیم مقطعی انجام شده و ساخت پل های بزرگ آغاز شده و به مرحله ستون ها رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی راه آهن در محدوده زاهدان چابهار گفت: راه آهن در این محدوده در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۵ به اتمام می رسد و در ادامه پیشرفت راه آهن در محور زاهدان زابل-بیرجند-مشهد سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مجری طرح راه آهن زاهدان-زابل-بیرجند-مشهد افزود: این پروژه شامل ۱۳۵ دستگاه پل بزرگ با طول ۱۲ کیلومتر، ۲۳ رشته تونل با طول ۱۳ کیلومتر و ۱۵۶ متر، ۳۷ ایستگاه ترافیکی و بین راهی،  ۴۷ و نیم میلیون متر مکعب احجام عملیات خاکی، ۴۲ میلیون متر مکعب خاکریزی، دو میلیون و صد متر مکعب بتن ریزی، ۱۲۶ هزار تن میلگرد، دو میلیون تن بالاست، یک و نیم میلیون تن تراورس (قطعات بتنی زیر پل) و  ۱۱۰ هزار تن ریل است.

سادات نژاد با اشاره به اهمیت این پروژه ، چابهار را تنها بندر اقیانوسی شرق کشور عنوان کرد و گفت: راه آهن زاهدان-زابل-بیرجند-مشهد که از زاهدان شروع و از استان خراسان جنوبی عبور می کند و به یونسی در استان خراسان رضوی ختم می شود طولی معادل ۹۱۷ کیلومتر در قالب ۲۳ قطعه اجرایی دارد؛ از این ۹۱۷ کیلومتر ۴۳۳ کیلومتر در استان خراسان جنوبی قرار می گیرد.

قطعات اجرایی در استان خراسان جنوبی با استجازه مقام معظم رهبری و توجه ویژه شهید آیت الله رئیسی ریاست جمهوری وقت به کریدور شرق این راه آهن از محل منابع تهاتر نفتی، خارج از بودجه سنواتی شروع و کلنگ زنی آن توسط شهید جمهور در سال ۱۴۰۲ انجام شد و برای تمامی قطعات پیمانکاران مشخص شده اند.

در طول این پروژه در استان خراسان جنوبی ۴ ایستگاه در شهر های نهبندان – سربیشه – بیرجند و قاین قرار دارند که ۳ ایستگاه درجه ۲ و ایستگاه شهر بیرجند تشکیلاتی خواهند بود؛ در حال حاضر مهندسین مشاور ایمر در حال تهیه نقشه های این ایستگاه تشکیلاتی هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.