| کد خبر: 270063 |

۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند

مدیرکل راه آهن قم با اشاره به استفاده پرشمار مسافران نوروزی از خطوط ریلی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۶۹ هزار نفر توسط راه آهن این استان جابه جا شدند.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن قم با اشاره به استفاده پرشمار مسافران نوروزی از خطوط ریلی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۶۹ هزار نفر توسط راه آهن این استان جابه جا شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین دباغ مدیرکل راه آهن قم گفت: ستاد نوروزی اداره کل راه آهن قم از ۲۵ اسفند تشکیل و تا ۱۵ فروردین آماده خدمات رسانی به زائران و مسافران خواهد بود که در این ایام به طور میانگین روزانه ۵۴ رام قطار مسافری از ایستگاه های راه آهن این استان تردد می کنند.

مدیرکل راه آهن قم ادامه داد: طی این مدت ۳۶ هزار و ۲۶۳ نفر مسافر به استان قم ورود و ۳۲ هزار و ۸۵۱ نفر از این استان به شهرهای دیگر سفرکرده اند.

دباغ با بیان اینکه در مجموع ۶۹ هزار و ۱۱۴ هزار نفر از ایستگاه های محمدیه و قم تردد داشته اند، تصریح کرد: در زمینه تأخیر حرکت نیز قطارهای در حین سیر هشت و نیم ثانیه و از مبدأ قم نیز تمامی قطارها بدون تأخیر اعزام شده اند که این آمار نسبت به گذشته قابل توجه و شایسته تقدیر است.

مدیرکل راه آهن قم افزود: باتوجه به استقبال خوب مسافران، روزهای زوج سه رام قطار و در روزهای فرد چهار رام قطار به سمت مشهد مقدس در حال خدمات رسانی و جابه جایی مسافران هستند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی راه آهن قم در میزبانی و بدرقه از زائران گفت: از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته در ایستگاه راه آهن قم برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، محافل ختم قرآن، میز گفتمان دینی، پاسخ گویی به مسائل شرعی و همچنین اجرای زنده گروه سرود و برگزاری مسابقات فرهنگی در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) می باشد.

راه آهن قم بیش از ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی های راه آهن قم می باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه (س) و عبور خط راه آهن از داخل شهر و امکان پیاده سازی TOD و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی های راه آهن قم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.