| کد خبر: 266157 |

قطارهای باری با واگن‌ های مربوط به یک شرکت تشکیل می‌ شوند

سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون عالی گراف که با حضور اعضای هیات مدیره و معاونین و مدیران عملیاتی ستاد و مدیران و اعضای کمیسیون گراف مناطق (به صورت ویدیو کنفرانس) برگزار شد، نکاتی در خصوص اهم اقدامات لازم به منظور رسیدن به راه آهن توانمند را تشریح کرد.

تین نیوز

 سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون عالی گراف که با حضور اعضای هیات مدیره و معاونین و مدیران عملیاتی ستاد و مدیران و اعضای کمیسیون گراف مناطق (به صورت ویدیو کنفرانس) برگزار شد، نکاتی در خصوص اهم اقدامات لازم به منظور رسیدن به راه آهن توانمند را تشریح کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیر عامل راه آهن در خصوص ممنوعیت سیر واگنهای باری با شیر بسته (بدون ترمز) بیان کرد: با پیگیری مستمر چندماهه و همکاری مناطق موضوع حذف واگن های شیربسته که به یک رویه غلط در سالهای طولانی در راه آهن تبدیل شده بود اجرایی شد و دیگر هیچ واگنی با شیربسته حرکت نمی کند و تمامی واگنهای در سیر دارای سیستم ترمز فعال هستند.
معاون وزیر راه افزود: در آینده نزدیک دیگر هیچ سازمان قطاری به صورت مخلوط تشکیل نمی گیرد و همه قطارها باید به صورت کامل و با واگن های مربوط به یک شرکت ایجاد شوند.
مدیرعامل راه آهن افزود: در روزهای گذشته توانستیم با انضباط بخشی مالی، بخشی از مطالبات را از مالکان واگن و بخش های دیگر وصول کنیم و پرداخت های خوبی در حوزه تعمیرات لکوموتیو و مالکان لکوموتیو بخش خصوصی داشتیم و بخشی از بدهی های مناطق به پیمانکاران را نیز پرداخت کردیم.
این مسیر برای تحقق شعار راه آهن توانمند است تا مدیران مناطق با قدرت بتوانند سیاست های کلان راه آهن را محقق کنند.
دکتر صالحی افزود: به لطف الهی در آبان و آذر ۱۵ جلسه چند ساعته برگزار کردیم تا وصول مطالبات در راه آهن به صورت سیستمی و سامانه ای شود. در حالی که کسی باور نمی کرد موضوع لغو سیر واگنهای شیربسته و همچنین وصول مطالبات شدنی باشد، نه تنها اجرایی شد بلکه همزمان با آن اقدامات اساسی نیز صورت گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این باعث شد که الان برای شرکت ها به صورت مستمر پیامک میزان بدهی می رود و آنها تراز مالی خودشان را می دانند و بر اساس آن عمل می کنند.
مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: این درخواست مالکان لکوموتیو بخش خصوصی بود و می گفتند ما به هیچ وجه راضی نیستیم لکوموتیو ما به واگنهای شرکتهایی متصل شود که هزینه آن را نمی دهند.  
مدیرعامل راه آهن با اشاره به ضرورت ارتقای بهره وری و همچنین سرعت سیر شبکه با توجه به اقدامات زیرساختی انجام شده بیان کرد: لازم است با محاسبه برای واگن های خالی و پر و البته شیر باز،طراحی لازم صورت گیرد که سرعت سیر در برخی مسیر ها با توجه به شیب و فراز و قوس ها به مرور افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اصالت ایمنی در سیر و حرکت گفت: درست است که با تلاشهای صورت گرفته، سوانح راه آهنی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اما به این میزان قانع نیستیم و لازم است همگی ارتقای ایمنی را سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش کنیم روز به روز در این زمینه پیشرفت داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی 3 10

    مرحبا به شما

    • ناشناس 9 1

      «معاون وزیر راه افزود: در آینده نزدیک دیگر هیچ سازمان قطاری به صورت مخلوط تشکیل نمی گیرد و همه قطارها باید به صورت کامل و با واگن های مربوط به یک شرکت ایجاد شوند.»


      متاسفانه ببینید در کشور چقدر ناشایسته سالاری است که کسی با این سطح از ناآگاهی معاون وزیر راه شده! مگر می شود همه قطارها قطار کامل باشند؟ این چیزی که ایشان گفته معنیش این است که بسیاری از مشتریان خرد راه آهن حق حمل بار ریلی ندارند چرا که مقدار باری که در یک بازه زمانی کوتاه برای حمل ریلی از یک مبدأ به یک مقصد خاص دارند به اندازه یک قطار نیست.
      معنی این تصمیم کاملا غلط این است که راه آهن به صورت تعمدی در حال فراری دادن بار و سرمایه از ریل به جاده است


    • اعلایی 1 6

      ناشناس که یه جا به نام اعلایی و یه جا به نام ناشناس از عبارت یاوه بافی استفاده کردی تو کدوم طویله بزرگ شدی؟ بابات تربیتت نکرده؟ ( شرمنده از خودت یادت گرفتم)

    • ناشناس 2 4

      خطاب به ناشناس که انگ اردوگاه اشرف می زنه: دوباره پیدات شد جاسوس نفوذی اسراییل؟

    • کارمند راه آهن 7 2

      آقای علائی یا همان راشدی یا همان کاظمی و... که حقوق می گیرید که در فضای مجازی مجیز دکتر صالحی را بگوئید یاوره گو ما نیستیم یاوه گو رییس شما است که در هر سخنرانی یک مشت دروغ را تحویل خلق الله میدهد و آنهائی که دورش هستند از ترس جابجا شدن فقط می گن تو راست می گی شما ها یک روز خواهد فهمید که راه آهن جای دروغ گوئی نیست وسانحه هم شوخی نیست
      ضمنا من اندازه کل خانواده تو کار کردم بجاش خودم را معرفی می کنم تا بفهمی که الکی حرف نمی زنم شما هم بهتره به رییستون بگید حرفهاشو با دلیل و مستند ومدرک بزنه نه همچین کلی بگه که فقط ذهن ها را با دروغ پر کنه
      خدا انشالله همه را به تعقل در صحبت هایشان راهنمائی کنه
      منافق شما ها هستید که با دروغ ونیرنگ دارید سرمایه مملکت را به باد می دهید

    • ناشناس 4 3

      این کامنت ها تاسف انگیزه سایتی که باید تخصصی باشه توسط اوباش رسانه ای شده محل تسویه سیاسی دزد های وابسته به پورسید آقایی.... البته یک نفر است که شاه دزده و این کامنت ها رو در عناوین واهی کارمند راهن دلسوز راهن و... می‌زاره منافق از اردوگاه اشرف

    • ناشناس 4 3

      وقتی فشار به دزد ها زیاد میشه فحاشی زیاد میشه دورود بر دکتر صالحی مرگ بر منافق بی پدر مادر

    • ناشناس 4 2

      منافق کارمند راهن یا اردوگاه اشرف دوباره پیدات شدبرو گم شو

    • ناشناس 1 1

      دورود بر دولت سیزدهم و یاران صدیق ش و دکتر صالحی عزیز

  • ناشناس 4 8

    خدا قوت دکتر صالحی عزیز هر روز یک شکوفایی جدید احسنت به این مدیریت

  • کارمند راه آهن 12 5

    واقعا با چه استدلالی مگید که سوانح امسال کاهش پیدا کرده؟ اقای دکتر صالحی عجیبه این همه ... که در کلام شما است خود را هم نزدیک به قرآن می دانید اما چه راحت دروغ می گوئید
    اگر شرایط راه آهن اینگونه است که شما تفسیر می کنید پس یا راه آهن مشکل دارد ویا شما در خصوص راه آهن روسیه که سه ماه یک بار به آنجا سر می زنید صحبت می کنید.
    آقای میعاد صالحی دوره پوپولیست بازی و غلو کردن با سقوط احمدی نژاد تمام شد الان دوره چرخش اطلاعات است شاید شما سوانح را اعلام نکنید اما مردم سوانح را با دوربین موبایل خود اطلاع رسانی می کنند
    برادر من جمع کنید بساط صحبت های بی هدف خودت را
    اگر پولدار کرده ای راه آهن را چطور است که همه کارگر ها می نالند چطور همه شرکت ها می نالند
    این کاره نیستی برادر ول کن هم خودت آزاد میشی و هم سازمان راه آهن
    این عواملی را هم که استخدام کردی بیان واینجا ها هی کامنت بزار برای حمایت از تو وفحش دادن با ما بهتره جمع کنی مردم عقل دارند دوره جاهلیت خیلی وقته تمام شده نخبه عزیز وگرامی ما
    برو برادر همان دانشگاه بشین اگه میتونی تدریست را بکن خلاص.
    امیر علی و راشدی و کاظمی و ناشناس ها برید روزی تان را جای دیگر طلب کنید این نونها که شما می خورید به خدا خوردن نداره چند برابرش را بعدا پس می دید چون دارید با بیت المال معامله می کنید

    • ناشناس 3 9

      بازهم اردوگاه اشرف و منافقین در قالب کارمند راهن دلسوز وچراهن کارشناس ریلی......

    • ناشناس 2 7

      تو دوباره پیدات شدبرای یاوه بافی و چرند گویی بهتره بگی تو کل عمرت چه کار مفیدی انجام دادی مثلاً کارمند راهن

    • اعلایی 2 7

      باز هم منافقین و نفوذی هوایی دستشان از دزدی قطع شده یاوه می بافند

    • امیرعلی 0 0

      خطاب به کارشناس راه آهن:
      شما چرا همه را به کیش خود پنداری؟؟

  • سعید کاظمی 1 2

    اونهایی که به چنین پستها و مطالبی منفی میدن واقعا فازشون چیه؟

    از شیر باز بودن واگنها ناراحتند؟
    کاسب سانحه هستند و از تلاش برای کاهش آن ناراحتند؟
    دشمنی خونی با میعاد صالحی دارند؟
    جزو مافیای ریلی هستند و نمی خواهند برای صالحی محبوبیت ایجاد شود؟

    خلاصه چی؟! چون هرجور که نگاه کنی و حتی اگر به صالحی در زمینه های مختلف نقد جدی داشته باشی، باز هم باید از اقدام و پیگیریهای انجام شده در این مورد خوشحال باشی :)

    • ناشناس 2 2

      جناب کاظمی اینها از قطع شدن دزدی هاشون و رانت شون ناراحتند و اینکه سر دستشون فعلآ ول تشریف داره و تو پنت هاوس ش نشسته به ریش ملت میخنده

  • اعلایی 0 3

    مرگ بر منافق

  • ناشناس 0 1

    خطاب به اعلای فیک همون طویله ای که بالای ناشناس ت بود ه