| کد خبر: 258251 |

85 درصد جابجایی بار از طریق راه ریلی مازندران انجام شده است

مدیرکل راه آهن شمال گفت: در سه ماهه نخست امسال در حوزه بارگیری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱حدود ۸۵ درصد افزایش بارگیری داشتیم که از لازم است تلاش همکاران در این زمینه قدردانی کنیم.

تین نیوز

رحمان معصومی با اعلام اینکه راه آهن شمال با دارا بودن یک هزار و ۴۹۰ پل، ۹۳ تونل، ۹۰ گذرگاه و شیب و فراز ۲۸ در هزار از نوادر حمل ونقل ریلی محسوب می شود، اظهار کرد: در راستای تسهیل سفر در ناوگان ریلی شمال، تعویض سالن مسافری ساری به تهران که در شان مسافران نبوده انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مدیرکل راه آهن شمال به جابه جایی بار از طریق خطوط ریلی و هدایت آن از جاده به ریل اشاره کرد و افزود: باتوجه به استقبال مردم از قطار حومه ای سعی شده که امکانات رفاهی از جمله نظافت، تهویه مطبوع سرمایش و گرمایش این قطار در حد خیلی خوب تعبیه شود.

معصومی با بیان اینکه ریل باس های  ناحیه شمال از بهترین حمل و نقل ریلی در سطح کشور است، تصریح کرد: همانطور که مردم در جریان هستند سعی شده با کمترین تاخیر از مبدا حرکت و در زمان مقرر به مقصد برسد که نتیجه برنامه ریزی دقیق و اهمیت به مسافران حومه ای است.

وی به جابه جایی بار از طریق خطوط ریلی و هدایت آن از جاده به ریل اشاره کرد و گفت: جابه جایی بار علاوه بر افزایش کیفیت تردد مردم و گردشگران از بروز تصادفات جلوگیری کرده و از خطرات عوارض پنهان پیشگیری می کند.

معصومی افزود: در سه ماهه نخست امسال در حوزه بارگیری نسبت به  سه ماهه اول سال ۱۴۰۱حدود ۸۵ درصد افزایش بارگیری داشتیم که از لازم است تلاش همکاران در این زمینه تشکر و قدردانی کنیم.

مدیرکل راه آهن شمال بهسازی خطوط راه آهن شمال را از فعالیت های این اداره کل دانست و یادآور شد: براساس آیین نامه راه آهن که در سال ۱۳۷۹ به عنوان قانون توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده حریم راه آهن ۱۷ متر است در این فاصله نباید هیچ ساخت وساز و تاسیسات آب، برق و گاز انجام شود و همچنین ۳۰ متر بعد از آن تاسیسات آب، برق و گاز تعبیه شده و حق ساخت وساز ندارد.
این مسئول اضافه کرد: ۴۷ تا ۷۰ متر بعد از آن هر ساخت وسازی انجام شود باید با اطلاع راه آهن باشد این موضوع در مازندران کمتر رعایت می شود.
معصومی به رعایت ایمنی در حریم راه آهن تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه براساس قوانین ورود به حریم راه آهن ممنوع است مردم نباید از روی ریل چه با وسیله نقلیه و چه پیاده عبور کنند مگر از راه های مجاز و زیرگذرهای عبور عابر؛ با توجه به اینکه طول راه ریلی بیش از ۳۰۰ کیلومتر است امکان فنس کشی در حریم وجود ندارد ودر صورت فنس کشی، امکان ورود به حریم جهت امداد رسانی غیر ممکن خواهد بود.

وی با اعلام اینکه با فرهنگ سازی های انجام شده میزان سوانح برخورد با قطار کاهش یافته است، تصریح کرد: دلیل تحقق این اتفاق مهم انجام کارهای فرهنگی، احداث زیرگذرها و نصب تابلوهای هشداری و حضور مداوم کارشناسان مربوطه بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه برخی مردم خواستار راه اندازی خط ریلی از گرگان به مشهد هستند، گفت: راه اندازی خط جدید وریل گذاری در مسیرهای پیش بینی شده نیاز به طرح و اعتبارات ملی است که در حوزه کاری  شرکت ساخت وتوسعه بوده و راه آهن فقط بهره بردار است، وظیفه ای در قبال ساخت  ندارد .

این مسئول از افزایش ۲۰ درصدی تعرفه بلیت قطار از اول فرداد ماه امسال خبرداد و گفت: با توجه به مبلغ خیلی پایین در قطار حومه ای این میزان افزایش محسوس نیست.

معصومی افزایش مسافر قطار حومه ای در راه آهن شمال در سه ماهه نخست سال۱۴۰۲را حدود ۷۷درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.