| کد خبر: 256463 |

راه آهن در ادوار گذشته به جای خصوصی سازی، اختصاصی سازی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از نحوه خصوصی سازی در راه آهن طی ادوار گذشته گفت: برخی واگذاری ها به گونه ای است که اختصاصی سازی انجام شده اما این روند را اصلاح خواهیم کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از نحوه خصوصی سازی در راه آهن طی ادوار گذشته گفت: برخی واگذاری ها به گونه ای است که اختصاصی سازی انجام شده اما این روند را اصلاح خواهیم کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در جشن خانوادگی راه آهن که به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در مجتمع فرهنگی – ورزشی شهید مظلومیان واقع در میدان راه آهن تهران برگزار شد، به تشریح اقدامات دولت سیزدهم و مدیران راه آهن جهت ایجاد رفاه و امید و انگیزه بیشتر در بین کارکنان راه آهن طی یکسال گذشته پرداخت.

صالحی در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر به تمامی کارکنان خدوم راه آهن در ستاد و مناطق کشور، اظهار کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران متشکل از افراد خدوم و زحمتکشی است که حاصل فعالیت آنان، رفاه مردم را در پی دارد.

وی با بیان اینکه طی یک دهه اخیر کمتر به میزان رضایت و رفاه کارکنان راه آهن توجه شده است، تصریح کرد: متاسفانه طی این مدت، بیشتر ذی نفعان ریلی ترجیح دادند که از خدمات راه آهن استفاده کنند اما خدمات و تسهیلاتی که لازم بود به راه آهن داده شود انجام نشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تلاش ما این است که با توجه به مذاکرات جدی که با سازمان امور اداری و استخدامی داشتیم، بتوانیم بخشی از این کجی ها که به واسطه عملکرد مسئولان پیشین راه آهن ایجاد شده و به دلیل آن، کارکنان راه آهن امروز در شرایط سخت قرار دارند، اصلاح شود.

صالحی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته برای اصلاح امور از جمله در این زمینه تمام تلاش مان را انجام دادیم؛ اما اصلاح مسیری که در چند سال گذشته طی کردند به سادگی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد رفاه و افزایش رضایت در بین کارکنان راه آهن، جزو برنامه های اصلی راه آهن در دولت سیزدهم است، تاکید کرد: اگر مشکل ساختار سازمانی و ردیف های شغلی را حل کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد.

مدیرعامل راه آهن با انتقاد از نحوه خصوصی سازی در راه آهن طی ادوار گذشته، عنوان کرد: در آن دوران، تلاش کردند تا کارکنان راه آهن را نیز همچون اموال راه آهن منتقل کنند؛ اما کارکنان ما سرمایه های کشور هستند.

صالحی اظهار کرد: متاسفانه نزدیک به یک دهه مسیر را به اشتباه رفته اند و برخی واگذاری ها به گونه ای است که اختصاصی سازی انجام شده است؛ اما به قوه الهی این روند را اصلاح خواهیم کرد.

وی در ادامه از خانواده های کارکنان راه آهن که همواره در شرایط سخت در کنار و حامی همسران شان بوده اند قدردانی کرد. 

جشن خانوادگی میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر شامگاه یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی - ورزشی شهید مظلومیان واقع در میدان راه آهن تهران برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی 4 2

    بزرگترین منتقدان فعلی مدیرعامل، کسانی هستند که از همین اختصاصی سازیها نفع برده اند!

  • ناشناس 4 3

    کمتر شما دروغ بگو و خلاف حرفاتون عمل نکن خودش بهترین اصلاح است

  • فرداد فرهودی 9 1

    باسلام
    کلید واژه "اختصاصی سازی" نقطه بسیار مثبت سخنان مدیر عامل راه آهن است البته توجه به رفاه پرسنل هم از نقاط قوت سخنان است که الحمدالله در جریان می باشد اما واقعا موضوع نحوه خصوضی سازی ده های گذشته و اشتباه بودن نحوه واگذاری ها موضوع صحیحی است که دکتر صالحی به درستی به اشاره کرده اند ومتاسفانه این روش غلط خواسته ویا ناخواسته منتجه شده است به اختصاصی سازی به گونه ای که در حال حاضر واقعا راه آهن در انجام امور دچار مشکلات بسیار شده است انتظار این که آن حجم اشتباهات در گذشته در زمان محدود درست شوند هم انتظار صحیحی نیست وبایستی فرصت داد تا رویه ها اصلاح شود در خصوص موضوع رفاهی کارکنان هم به همین صورت در سالهای گذشته امکانات رفاهی پرسنل به تدریج حذف شدند به گونه ای که پرسنل راه آهن واقعا نسبت به پرسنل سایر سازمانها در فقر موارد رفاهی قرار گرفتند وحال بایستی همه آن موارد مجددا وقطعا با تحمل فشار های زیاد مجددا به پرسنل بازگردند.

    • ناشناس 1 5

      جناب فرهودی لطفا چند بار متن خودتون رو بخونید
      اینکه بگوییم خوبی خوب است و بدی بد است یعنی راهکار
      جناب مدیر عامل محترم ، یک حرافی بیش نیست
      که شیشه عمرش به ساعات آخر رسیده

  • ناشناس 5 3

    جناب آقای صالحی حرف هایی می زنند که دیگر ارزشی ندارد و خودشان زنگ حسابشان شروع شده و باید حساب پس بدهند

  • محمد خان احمدی 1 2

    جناب صالحی مواظب باش اینها سال‌ها ست شبکه مخوف و هولناکی رو. در دولت اصلاحات و به اصطلاح تدبیر و امید ایجاد کردندهولناکترین سوانح راه آهن که منجر به فوت بسیار ی از هموطنان ما بخصوص نوزاد ی که در بغل مادرش سوخت حاصل مدیریت به اصطلاح خودشان رستاخیز ریلی است جناب صالحی اینها همه جا هستند حتی در آبدارخانه دفتر نفر دارند و امور را بنفع مدیران قبلی اصلاحات و مشارکتی راه آهن جلو میبرند