| کد خبر: 250302 |

یک بازنشسته راه آهن:

◄ 22 درصدی که بازنشستگان 30 سال به صندوق بازنشستگی ریختند، کجا رفت؟

همه بازنشستگان به مدت 30 سال 22 درصد از حقوق خود و درصد بیشتری سازمان متبوعه آنها به صندوقی تحت عنوان بازنشستگی متمرکز کرده که در زمان پیری و از کار افتادگی دست نیاز به سوی نماینده مجلس و دولت و شورای نگهبان و غیره دراز نکنند؟

تین نیوز

در حالی که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته است نمایندگان مجلس در آستانه بررسی برنامه هفتم توسعه قرار دارند و قطعا مطالبات بازنشستگان را به منظور تامین رفاه آنها در قالب برنامه هفتم پیگیری خواهند کرد یک بازنشسته راه آهن این پرسش را مطرح کرده است که کدام دولت و چرا  185شرکت ورشکسته  زیانده را به صندوق بازنشستگی تحمیل کرده و منابع مالی این صندوق را به فنا داده است؟

به گزارش تین نیوز ، محمد حشمتی همچنین تاکید کرد: چرا بازنشستگان دنبال حق و حقوق خود به بیراهه می روند؟ مگر نه این که همه بازنشستگان به مدت 30 سال 22 درصد از حقوق خود و درصد بیشتری سازمان متبوعه آنها به صندوقی تحت عنوان بازنشستگی متمرکز کرده که در زمان پیری و از کار افتادگی دست نیاز به سوی نماینده مجلس و دولت و شورای نگهبان و غیره دراز نکنند؟

وی افزود: چرا بازنشستگان مصرانه از مسئولان صندوق بازنشستگان کشوری نمی پرسند چه بلایی بر سر آن ثروت عظیمی آمده که در خلال 30 سال به میزان 22 درصد از حقوق بازنشستگان کسر شده و به صندوقی به زعامت مدیران عامل ریخته شده؟ کدام دولت و چرا 185 شرکت ورشکسته زیانده را به صندوق تحمیل کرده و منابع مالی آن را به فنا داده است؟

این فعال صنفی بازنشستگان راه آهن گفت: آیا بازنشستگان زجر کشیده امروز همان شیران زمان جنگ نیستند که با جان و خون خود جلوی دشمن غدار هر یک به نوعی سینه سپر کرده اند؟ آیا حق بازنشستگان داشتن معیشت ناکافی بلکه فقیرانه است؟ آیا حق بازنشستگان این است که در موارد مربوط به درمان و بهداشت خود  با بدترین بی مهری های ممکن مواجه باشند؟

او با بیان این که بازنشستگان راه گم کرده اند، عنوان کرد: هدف و فلسفه اولیه ایجاد صندوق بازنشستگان این بود که حقوق بازنشستگان بعد از بازنشستگی تغییری با زمان شاغلی نداشته و با تورم افزایش همسان داشته باشد و در موارد مربوط به بیمه درمانی و رفاهی در بهترین شرایط باشند، چرا این هدف محقق نشده است؟ چون مدیران ارشد صندوق را دولت ها، معین می کنند و بازنشستگان که صاحبان اصلی صندوق هستند هیچ ناظری نه در هیئت مدیره و نه در هیچ یک از شرکت های وابسته و متعلق به خود ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، چند روز  پیش مهدی عیسی زاده رئیس، کمیسیون اجتماعی مجلس، در نشست شورای اداری شهرستان بناب گفت: دولت مکلف است همسان‌ سازی حقوق‌ ها را اجرا کند بنابراین علل عدم اجرای این مهم را باید مورد بررسی قرار داد که هم از طریق کمیسیون اجتماعی و هم فراکسیون بازنشستگان و امور اجتماعی مجلس پیگیری خواهد شد. ضمن اینکه لازم است دولت دیدگاه ها و محاسبات خود در این زمینه متناسب با نرخ تورم به مجلس ارائه دهد.

وی عنوان کرد: نمایندگان مجلس در آستانه بررسی برنامه هفتم توسعه قرار دارند و قطعا مطالبات بازنشستگان که قشری زحمتکش هستند را به منظور تامین رفاه آنها در قالب برنامه هفتم پیگیری خواهند کرد.
نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی افزود: در سفر به استان فارس از رئیس صندوق بازنشستگی قول گرفتیم که شرایط بهره‌ مندی بازنشستگان از هتل‌ های زیرمجموعه این صندوق را دو بار در سال برای بازنشستگان فراهم کند و در این راستا به بازنشستگان این منطقه هم قول می‌ دهیم که خانه امید را تکمیل و به مرحله بهره‌ برداری برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.