| کد خبر: 246055 |

◄ وقتی سرمایه بازنشستگان تبدیل به ده ها شرکت ورشکسته شد

این مبالغ بدل به ثروت عظیمی شده که ذخیره ایام بازنشستگی همه بوده است ولی دولت ها این ذخیره عظیم را به کمک مدیرانی که خود گماشته اند، برداشته و به جایش ده ها شرکت ورشکسته با پرسنلی که خود می‌ گویند حقوق های نامتعارف دارند، به صندوق بازنشستگان واگذار کرده اند.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان راه آهن تهران گفت: در عرض سه سال گذشته به دفعات در جلسات روسای کانون های کشوری و لشکری شرکت نموده و به خصوص که 16 جلسه بنا به تصمیم محمد باقر نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده بود که منجر به اخذ تصمیمات بسیار مهمی در تغییر حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری شد.

به گزارش تین نیوز، محمود حشمتی افزود: مطابق مصوبات این جلسات قرار بود که بازنشستگان نود درصد حقوق شاغلان هم عرض خود را دریافت نمایند.

او عنوان کرد: متاسفانه تغییرات شگرف آور تورم به حدی بود که دولت مترصد تغییر در حقوق ها شد. البته مدنظر دولت با افزایش بیش از صد در صد تورم فقط افزایش ده درصد حقوق  ها بود که اعتراضات گسترده ای را موجب شد.

وی تاکید کرد: در نهایت در جلسه روز دوشنبه مورخ بیست و چهارم مرداد بعد از استماع اظهار نظر برخی از روسای کانون‌ ها بنده طی سخنانی عنوان کردم که چرا بیراهه می رویم چون در عرض 30 سال درصدی از حقوق شاغلان و در مواقعی میزان بیشتری از طریق سازمان متبوع هر شاغل کسر و به صندوقی ریخته شده است تا در ایام پیری دغدغه حقوق و بیماری را نداشته باشند.

حشمتی تاکید کرد:  این مبالغ بدل به ثروت عظیمی شده که ذخیره ایام بازنشستگی همه بوده است ولی دولت ها این ذخیره عظیم را به کمک مدیرانی که خود گماشته اند، برداشته و به جایش ده ها شرکت ورشکسته با پرسنلی که خود می‌ گویند حقوق های نامتعارف دارند، به صندوق بازنشستگان واگذار کرده اند که حتی اختیار فروش این شرکت ها نیز در اختیار خود دولت ها است و در مقابل بازنشستگان با حداقل حقوق دست به گریبان افزایش لجام گسیخته قیمت‌ ها هستند.

حشمتی عنوان کرد:  راه حل چیست؟ آیا این بازنشستگان باید به عنوان اعتراض به خیابان‌ ها بیایند که دور از شأن بازنشستگان است یا به طریق منطقی با شکایت به اصل نود مجلس و مراجع قضایی دنبال احقاق حق خود باشند؟

به گزارش تین نیوز، به دنبال افزایش اعتراض بازنشستگان به میزان افزایش حقوق  سرانجام مصوبه‌ پیشنهادی سران قوا برای متناسب‌ سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت ابلاغ شد.

بر این اساس به دولت مجوز داده می شود علاوه بر افزایش حقوق سنواتی سال ۱۴۰۱ ( ۱۰ درصد قبلی) هیئت وزیران و اصلاحات بعدی آن از تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۱ افزایش های زیر را اعمال نماید:

- معادل ریالی ۳۰۰۰ امتیاز را به عنوان متناسب سازی حقوق به تمامی مشمولین جز یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ( کارمندان دولت )به استثنایی مشمولان قانون کار جمهوری اسلامی به صورت ثابت در احکام کارگزینی آنان پرداخت نماید.

- مبلغ ناشی از این افزایش شامل کسورات بازنشستگی شده و در حقوق بازنشستگی تاثیر خواهد داشت.

- حقوق مشمولین جز ۲ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ شامل بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشگری و سایر صندوق‌ های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌ های اجرایی نسبت به  سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۹ میلیون ریال ( ۹۰۰ هزار تومان ) افزایش می یابد.

- در اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کمک هزینه اولاد و حق عائله مندی تمام گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه های اجرایی به ترتیب به میزان ۱۰۰ درصد و ۵۰ درصد به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش می یابد.

-  فوق العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸  قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد دستگاه های مشمول قانون که به موجب مصوبه قبلی کمتر از میزان ۳۵ درصد بوده،  حداکثر تا ۳۵ درصد مجموع حقوق ثابت  و فوق العاده های مستمر مشروط به رعایت ماده ۱۸ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و تایید شورای حقوق و دستمزد قابل اجرا می باشد.

- ضریب افزایش فوق العاده های شغل مخصوص و فوق العاده ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، موسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و .. از ۱۰ درصد افزایش نسبت به احکام فعلی برخوردار خواهد شد.

افزایش ناشی از این قانون برای شاغلان فرهنگی:

- افزایش  ۳۰۰۰ امتیازی که  معادل حدود ۱ میلیون تومان  است

 - افزایش کمک هزینه اولاد و عائله مندی به میزان ۱۰۰ درصد و ۵۰ درصد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار 0 0

    سلام.صندوق های بازنشستگی و صندوق های کارکنان بنام بازنشستگان و کارکنان هستند و به کام مدیران صندوق ها.یه انتخابات مصنوعی راه میندازن و یه هیئت مدیره فرمایشی درست میکنن و با پول کارکنان هر کاری دوست داشته باشن میکنن و اگه ضرر بالا بیارن به هیچ کس جوابگو نیستن. فوقش اینه که استعفا میدن.شرکت داری کار هر کسی نیست. این وضعیت باید اصلاح بشه. کارکنان و بازنشستگان راه آهن باید یه حرکتی بکنن.