| کد خبر: 184929 |

◄ سه پروژه بزرگ ریلی امسال در خوزستان آغاز می‌شود

معاون وزیر و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اجرایی سه پروژه اتصال خط ریلی اصفهان - اهواز، سربندر - خرمشهر و شلمچه - بصره عراق از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور ، امسال آغاز می شود.

تین نیوز

معاون وزیر و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اجرایی سه پروژه اتصال خط ریلی اصفهان - اهواز، سربندر - خرمشهر و شلمچه - بصره عراق از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور ، امسال آغاز می شود.

به گزارش تین‌نیوز سعید رسولی افزود: پروژه مهم اتصال خط ریلی اصفهان - اهواز به عنوان پروژه‌ای بسیار بزرگ تعریف شده که مطالعات آن انجام شده و با طرف‌های خارجی برای فاینانس این طرح مذاکراتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اتصال خط ریلی شلمچه در خوزستان به بصره در کشور عراق از موقعیت استراتژیکی برخوردار است که یک کریدور جدید بین‌المللی برای کشور و استان خوزستان ایجاد خواهد کرد.

رسولی گفت: پروژه اتصال سربندر (در شهرستان ماهشهر) - خرمشهر به دلایلی با تاخیر روبه رو بوده که ارتباطی با راه‌آهن ندارد و عملیات آن امسال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با شرکت فولاد خوزستان برای اتصال به فولاد شادگان از طریق شبکه ریلی مذاکراتی انجام شده است.

 امضای تفاهمنامه در زمینه تولید برای واگن توسط متخصصان داخلی

به گزارش ایرنا رسولی در حمایت از تولید داخلی نیز افزود: برای کمک به افزایش تولید داخل ، ساخت تجهیزات و ادوات ریلی در دستور کار است که پایان سال 97 تفاهمنامه‌ای بین راه و شهرسازی و رییس سازمان برنامه و بودجه امضا کردیم تا تولید، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی مانند لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و قطارهای ریلی توسط نیروهای داخلی کشور صورت پذیرد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب نیز در مورد آمار حمل‌ونقل ریلی گفت: در سال 93 مجموع حمل‌ونقل ریلی راه‌آهن جنوب پنج میلیون و 400 تن بود که این میزان در سال 97 به 9 میلیون و 724 تن رسید.

عبدالکریم درویش‌زاده با بیان این‌که سال 97 نسبت به سال 96 حمل و نقل ریلی خوزستان پنج درصد رشد داشته افزود: سال 96 راه‌آهن جنوب 840 میلیارد ریال درآمد داشت که در سال 97 در بخش باربری 79 درصد رشد داشت.

وی ادامه داد : اهواز گردی در ایام نوروز از برنامه‌های راه‌آهن جنوب برای ارایه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی است که تا 17 فروردین به صورت رایگان در اهواز انجام می شود.

به گزارش ایرنا نشست داخلی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با مسئولان راه‌آهن جنوب، ظهر روز جمعه در محل این اداره کل در اهواز برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.