| کد خبر: 5448 |

آلاینده دانستن بنزین پتروشیمی ظلم به پتروپالایشگاه‌هاست

تین نیوز | مدیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تاکید بر این که با دلایل کارشناسی اثبات می‌کنیم که بنزین تولید پتروشیمی‌ها پاک است وآلایندگی ندارد گفت: آلاینده دانستن این بنزین ظلم به واحدهای پتروشیمی‌هاست.
 
احمد مهدوی گفت: وجود دو عنصر در کیفیت بنزین موثر است؛ بنزن و اکتان. هم اکنون بنزین تولید شده در پتروپالایشگاه‌ها به دلیل وجود واحد بنزن‌زدایی دارای دو درصد بنزن است، این در حالیست که به جز در آمریکا، برخی از کشورهای اروپایی و ژاپن که بنزن موجود در بنزین آنها کمتر از یک درصد است در باقی کشور حجم بنزن حتی به پنج درصد هم می‌رسد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس وجود دو درصد بنزن یعنی این که بنزین تولید واحدهای پتروشیمی پاک است و آلایندگی ندارد و حرفهای مدعیان آلایندگی این بنزین غیر کارشناسی است.
 
 مدیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در مورد ادعای پایین بودن اکتان بنزین تولید پتروشیمی هم گفت: بنزین مورد نظر اکتانی بین 95 تا 105 دارد این در حالیست که اکتان بنزین سوپر وارداتی 95 است.
 
مهدوی از کارشناسان شرکت ملی پالایش و پخش و سازمان محیط زیست دعوت کرد تا بنزین تولیدی در واحدهای پتروشیمی را آنالیز کنند و در صورتی که اکتان آن کمتر از 95 و بنزن بیش از دو درصد بود ادعای آلایندگی این بنزین را داشته باشند.
 
او با تاکید بر این که مهم نیست تولید بنزین در پتروشیمی‌ها متوقف شود اظهار کرد: مهم این است که با آلاینده اعلام کردن این بنزین در واقع به واحدهای پتروشیمی که در بدترین دوران تحریم واردات بنزین به کمک کشور آمدند ظلم شده است.
 
مدیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در پایان با رد اقتصادی بودن واردات بنزین گفت: قطعا واردات بنزین موجب خروج ارز می‌شود از سوی دیگر تولید بنزین در داخل کشور برای دولت ارزان‌تر تمام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.