| کد خبر: 158339 |

◄ استقبال بخش خصوصی از راه‌اندازی مراکز تست هیدرواستاتیک

از آغاز طرح جایگزین کردن خودروهای دوگانه سوز در صنعت سی.ان.جی کشور تاکنون تعداد سه میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان تبدیل کارخانه ای شده است. وی ادامه داد: علاوه بر آن نزدیک به یک میلیون خودرو نیز توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و حدود 800هزار تا یک میلیون دستگاه خودرو نیز به صورت غیررسمی دوگانه سوز شده اند.

تین نیوز

رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته، از شروع طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز در ایران و تقاضای زیادی از سوی بخش خصوصی به منظور راه‌اندازی مراکز تست هیدرو استاتیک، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی محمودیان اظهار کرد: طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروها از سه منظر پایان عمر، ورود و بازرسی مخازن فرسوده، می‌پردازد که نیازمند هزینه و کار کارگاهی زیادی است.

وی صریح کرد: این طرح با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، پست بانک و دبیرخانه دائمی C.N.G کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، طرح خروج خودروهای فرسوده موجب بازگشت نزدیک به 400 هزار مخزن به چرخه حمل‌ونقل و استفاده مجدد از مخارن فرسوده شده که اکنون بازگشت این مخازن به چرخه استفاده شده است که قطعاً محل خطر بزرگی برای دارندگان آنها محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با احتساب خودروهایی که سیلندرها را باز کرده و اسقاط شده‌اند، بیش از 5 میلیون و 300 هزار دستگاه خودروی دوگانه‌سوز در کشور وجود دارد که 2 میلیون آنها در مراکز غیر مجاز تبدیل به دوگانه‌سوز شده و فاقد شناسنامه از تولیدکننده خودرو هستند.

به گفته محمودیان، با توجه به گذشت زمان و نبود نظارت دقیق و استاندارد بر خودروهای تبدیلی و خروج مخازن فرسوده بین سال‌های 82 تا 86 که افزون بر یک میلیون خودرو است، ضروری بود تا برای جلوگیری از خطرهای این مخازن اقدامی صورت بگیرد که طرح ملی تعویض مخازن فرسوده، به نظر بسیار معقول خواهد بود.

وی یادآوری کرد: تا سال 86 مخازن از کشورهایی چون چین، هند و کره جنوبی وارد می‌شد که فاقد شناسنامه بودند، اما از سال 87 تاکنون با راه‌اندازی کارخانجات داخلی بخشی از مخازن مورد نیاز تولید می شود، اما هنوز مخازن خارجی «استوک» در بازار وجود دارد که خطرآفرین هستند.

محمودیان با تاکید بر این مهم که، این طرح پایلوت از روز دهم دی‌ماه سال جاری در چهار استان اراک، تهران، قزوین و اصفهان به مدت یک ماه آغاز می شود و پس از آن در همه استان‌ها کلید خواهد خورد، افزود: نصب این مخازن در همه استان‌ها و توسط مراکز خدمات مجاز تحت نظارت مستقیم اتحادیه کشوری حمل‌ونقل همگانی و اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین انجام می‌شود و برچسب نیز توسط دبیرخانه دائمی C.N.G کشور در اختیار تمامی واحدها قرار می‌گیرد.

به گفته محمودیان، تسهیلات مورد نیاز خرید مخزن جدید که مبلغی بین 800 هزار تا یک و نیم میلیون تومان متغیر است از سوی پست بانک با سود 18 درصد و اقساط 24 تا 36 ماهه، بسته به نوع تعویض و خودروها و متوسط قسط آن ماهانه 500 هزار ریال خواهد بود در اختیار متقاضیان قرار داده خواهد شد، این وام تنها به کسانی که مخزن گاز خودروی آنها نیاز به تعویض داشته باشد تعلق خواهد گرفت.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته در پایان سخان خود خاطرنشان کرد: سال 97 پایان عمر مخازنی است که از سال 82 بر روی خودروها نصب شده و عزم جدی‌ای وجود دارد تا طرح جامع تعویض مخازن گاز سوز خودروها در این سال وارد فاز جدیدی شود، تقاضای زیادی از سوی بخش خصوصی به منظور راه‌اندازی مراکز تست هیدرو استاتیک به ما اعلام شده که در سال جدید طرح کلید خواهد خورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.