| کد خبر: 158251 |

تعرفه جابجایی بار در کریدور شمال – جنوب ثابت می‌ماند

تین نیوز

سیاست کلان ریلی ایران در انتقال ترانزیت منطقه‌ای از جاده به ریل با استفاده طرح‌های تشویقی حالا به سطح بین المللی رسیده و به نظر می‌رسد کشورهای همسایه نیز با این طرح کلان ایران همراه خواهند بود.

کریدور ریلی جنوب به شمال که با مرکزیت ایران شکل گرفته امکان انتقال کالاهای اقتصادی از کشورهایی مانند هند به ایران و سپس آذربایجان، روسیه، بلاروس و حتی کشورهای غرب اروپا به وجود آورده است و این چارچوب افقی روشن برای آینده ریلی ترسیم می‌کند.

هرچند این کریدور برای تکمیل شدن نیاز به رسیدن ریل از قزوین به رشت و سپس آستارا دارد، اما اتصال ریلی ایران به آذربایجان از طریق پل ریلی مشترک باعث شده با یک حمل و نقل ترکیبی امکان اتصال ریلی میان این چند کشور مهم منطقه فراهم شود.

هر چند این کریدور عمر چندان طولانی ندارد، اما ارزیابی صاحبان محموله‌های اقتصادی برای استفاده از آن باعث شده کشورهای فعال در این کریدور نسبت به اتخاذ سیاست‌های حمایت گرایانه اقداماتی جدی را در دستور کار خود قرار دهند و یکی از این اقدامات توافق برای عدم افزایش تعرفه جابجایی کالا خواهد بود.

شرکت راه‌آهن اعلام کرده در جریان مذاکراتی که میان  ایران، آذربایجان، روسیه و بلاورس صورت گرفته، این کشورها موافقت کرده اند که تعرفه‌های سال  ۲۰۱۷ تمدید شود و نرخ گذشته از سوی این کشورهای برای سال آینده میلادی نیز اعمال شود.

در کنار آن برای روشن شدن شرایط دقیق استفاده از توانایی‌های این مسیر مقرر شده کشورهای حاضر در منطقه با برگزاری جلساتی که  با حضور سرمایه گذاران و تجار برگزار خواهد شد، فضای این کریدور را برای آنها تشریح کنند و به این ترتیب راه برای بهره بردن از ظرفیت‌های این کریدور فراهم خواهد شد، کریدوری که پس از اینچه برون در شمال شرق، ریل‌های راه‌آهن غرب ایران را نیز فعال خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.