| کد خبر: 156150 |

◄ چالشی به نام طرح برندینگ شرکت‌ نفت و امنیت شغلی فعالان حوزه نفتی

طرح برندینگ شرکت‌ نفت امنیت شغلی فعالان حوزه نفتی حتی شرکت‌های حمل‌ونقل را به خطر می‌اندازد چرا که دیگر جهت به کارگیری نفتکش‌های موجود هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت.

تین نیوز

طرح برندینگ شرکت‌ نفت امنیت شغلی فعالان حوزه نفتی حتی شرکت‌های حمل‌ونقل را به خطر می‌اندازد چرا که دیگر جهت به‌کارگیری نفت‌کش‌های موجود هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز، این مطلب بخشی از پیامی است که به تازگی در شبکه‌های مجازی از سوی انجمن صنفی رانندگان نفت‌کش استان یزد در خصوص طرحی که به استناد اصل 44 قانون اساسی مطرح شده و منجر به تاسیس شرکت‌های زنجیره‌ای برند شده، منتشر شده است.

در ادامه این پیام آمده است: طرح برندینگ طرحی است که اکثر سهامداران و مدیران عامل آن مدیران بازنشسته و در شرف بازنشستگی شرکت نفت بوده که شرکت‌های کاغذی برند را تاسیس کرده‌اند در حال حاضر بالغ بر 80 شرکت برند تاسیس شده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است:  اما چرا جایگاه‌داران و رانندگان و مالکان نفتکش با آن در مناطق مختلف مخالفت کرده و با وساطت استاندارها وشورای تامین این طرح موقتا متوقف شده است؟ دلایل مخالفت چیست؟

به گزارش تین‌نیوز، انجمن صنفی رانندگان نفت‌کش استان یزد در توضیح دلایل مخالفت جایگاه‌داران و رانندگان و مالکان نفتکش با طرح برندینگ شرکت نفت، موارد زیر را برشمرده است: 

1- در این طرح کل حمل‌ونقل فراورده به شرکت برند واگذار و شرکت برند متصدی حمل شده و طبق قانون تجارت می‌تواند شخصا به حمل فراورده با نفتکش ملکی خویش یا جذب نفت‌کش به هر عنوان که صلاح بداند، مبادرت کند.

این یعنی زمانی که برندی پای خویش را محکم کرد طی مناقصه‌ای حمل فرآورده با پایین‌ترین نرخ انجام داده و هیچ تعهدی نسبت به نفت‌کش‌های موجود در انبارهای شرکت نفت ندارد وحتی به خودش اجازه زحمت خرید نفت‌کش را نداده با یک فراخوان در روزنامه تعداد نفت‌کش ونوع و ظرفیت و مدل آن را اعلام کرده و آن‌وقت ببینید که سیل کامیون به سمت برند که متصدی حمل فرآورده است،  سراریز خواهد شد.

2- نرخ کرایه به شدت تنزل یافته به حدی که جواب‌گوی استهلاک نفت‌کش نبوده کرایه به صورت شناور هر روز به یک نرخ در جایگاه پرداخت می‌شود.

3- امنیت شغلی فعالان در حوزه نفتی حتی شرکت‌های حمل‌ونقل به خطر خواهد افتاد چون دیگر هیچ تضمینی جهت به کارگیری نفت‌کش‌های موجود نخواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز، در ادامه این پیام آمده است:  با توجه به اعتراضات رانندگان در چندین استان و نامه‌نگاری‌ها وجلسات تشکل‌ها که آخرین آن در 23 آبان در یزد برگزار شد تغییراتی در اساسنامه‌ها و دستورالعمل‌ها داده‌اند؛ از جمله عدم جذب نفت‌کش از سوی برند که این مورد با توجه به قانون تجارت هیج وجاهت قانونی نداشته زیرا صراحتاً عنوان شده که متصدی حمل می‌تواند خود نسبت به حمل اقدام کند یعنی می‌تواند جذب نفت‌کش داشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز، انجمن صنفی رانندگان نفت‌کش استان یزد در ادامه تغییرات دیگری که در اساسنامه‌ها و دستورالعمل‌ها اعمال شده است، را به شرح زیر برشمرده است: 

- اعلام کرده‌اند نرخ کرایه طبق تعرفه باشد که این نیز با قانون تجارت مغایرت دارد،  در اینجا نیز قانون‌گذار می‌گوید نرخ کرایه طبق عرضه و تقاضا با پایین‌ترین نرخ حمل‌  و بالاترین توان حمل صورت گیرد.

- مورد دیگری که اخیرا به دستورالعمل‌ها اضافه کرده‌اند عقد قرارداد درازمدت با انجمن رانندگان است که این مورد نیز مغایر با قانون تجارت بود زیرا بالاترین مدت قرار داد یک‌ساله است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با درود:
    انجمن محترم صنفی رانندگان نفت کش استان یزد :

    کامیونداران بخش تجاری هیچ علاقه ای به ورود به بخش تخصصی شما در حمل فراورده های نفتی را ندارند.

    ولی از کلیه انجمن های صنفی تانکرداران سراسر کشور توقع دارند که جلوی ورود تانکرداران را (در طرح نوبت مجازی )به بخش حمل بار تجاری گرفته شود.
    همان طور که ما با شما همدلی کرده وحمایت خودمان را از تخصصی بودن بخش شما اعلام میداریم،
    برای از بین نرفتن نظم کلی حمل و نقل جاده ای فعلا علاقه ای ورود به حوزه تخصصی شما را نداریم.
    شما هم طی جلساتی به تانکداران خود آموزش دهید که به طور خود جوش برای همبستگی بیشتر از ورود به بخش تجاری (در طرح نوبت مجازی) خودداری کنند.

    انجمن های صنفی رانندگان نفت کش سراسر کشور این آموزش را به فعالین خود بدهند و آنان را مجاب کنند که ورود آنان به بخش تخصصی حمل بار تجاری (در طرح نوبت مجازی )باعث از بین رفتن امنیت شغلی رانندگان بخش تجاری شده.