| کد خبر: 224506 |

تصویب شیوه نامه ساماندهی بار در کمیته فنی شورای ترافیک استان قزوین

شهرداری قزوین قصد تصدی‌گری در حوزه بار ندارد و در کنار اصناف برای ساماندهی بار و مدیریت ترافیک ناشی از آن فعالیت می کند.

تین نیوز

جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان قزوین با محوریت بررسی موضوع ساماندهی حمل بار با حضور حکمت‌اله داودی رئیس شورای اسلامی شهر، نوری چگینی معاون فرماندار قزوین، شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، امیرعباس مجدآرا رئیس پلیس نظارت بر اماکن استان، مدیران مناطق سه‌گانه شهرداری، سیدمحمود سیدی نماینده اتاق اصناف، سید رضا محمدی رئیس انحمن صنفی رانندگان وانت استان، اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی و جمعی از کارشناسان و مسئولان ذی‌ربط در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، شیوه نامه ساماندهی بار به تصویب حاضرین رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر در این جلسه اظهار کرد: شهرداری قصد تصدی‌گری در حوزه بار ندارد و در کنار اصناف برای ساماندهی بار و مدیریت ترافیک ناشی از آن فعالیت می کند.

داودی افزود: در بررسی شیوه‌نامه شناسایی و ساماندهی بار، لازم است حتما نظرات پلیس راهور و اتحادیه اصناف لحاظ شود تا ضمن انتظام‌بخشی ترافیکی، رضایت اصناف نیز جلب شود.

ضرورت ایجاد سازوکار مناسب در حمل بار

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری نیز در این جلسه بیان کرد: کلانشهرهایی که با چارت جدید سازمان شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند دارای سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر هستند و در شهر قزوبن نیز به دلیل اینکه حمل بار درون‌شهری هیچگونه ساماندهی ندارد، ایجاد یک سازوکار مناسب در این زمینه ضرورت دارد.

زرآبادی‌پور ادامه داد: به این منظور شیوه‌نامه‌ای از سوی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهیه و تدوین شده که در صورت موافقت  و همراهی اعضای حاضر در جلسه، از مجاری بالادست نیز پیگیری خواهد شد.

او تصریح کرد: هدف ما ورود به حوزه عملکردی سایر نهادها و تصدی‌گری مدیریت بار نیست؛ بلکه بنا را بر دستورالعمل ابلاغی هیئت وزیران گذاشته‌ایم و مطابق ضوابط وزارت کشور فقط در کنار اتحادیه اصناف و با هدف ساماندهی حمل بار در سطح شهر فعالیت خواهیم کرد.

مشکلات ترافیکی در خیابان مولوی و شهید انصاری

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: تردد کامیون‌ها و وسایل حمل‌ونقل بار در سطح شهر به ویژه در خیابان‌های مولوی و شهید انصاری که توزیع خواروبار در آن بیشتر اتفاق می‌افتد، روزانه شاهد مشکلات ترافیکی ناشی از این موضوع هستیم و به دلیل وجود چنین مشکلاتی، شیوه دسترسی این دسته از وسایل حمل‌ و نقل بار و فعالیت سامانه مدیریت بار باید مورد بررسی قرار گیرد.

عرشیان اضافه کرد: برای تهیه شیوه‌نامه حمل بار، تجربه شهرهایی مثل تبریز، مشهد، اصفهان و ارومیه دریافت شد و در نهایت به شیوه‌نامه مشتمل بر هشت فصل رسیدیم که فصل هشتم به نظارت و مدیریت عملکرد فعالان حوزه حمل بار می‌پردازد تا تعیین کند بار وارده با چه شیوه‌نامه‌ای وارد محدوده‌های شهر شود و در آن فعالیت کند تا ضمن برقراری نظم و مدیریت ترافیکی، بنکداران نیز امکان انجام کار خود را داشته باشند.

در این جلسه حاضران با کلیات شیوه‌نامه اجرایی شناسایی، ساماندهی، مدیریت و نظارت بر امور حمل‌ ونقل بار و کالای درون‌شهری و حومه قزوین موافقت کردند و مقرر شد جزئیات آن در جلسات آتی با حضور نمایندگان و کارشناسانی از نهادهای ذی‌ربط مورد بررسی قرار گیرد.

 

قزوین تین نیوز | سید مرتضی نصری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.