| کد خبر: 222459 |

مشکل روز نخست اجرای محدودیت کرونایی در مازندران

اجرای محدویت‌های جدید کرونایی که از بامداد روز شنبه در کشور به اجرا گذاشته شد ، اگر چه جاده‌های مازندران را خلوت کرد ولی گزارش‌های میدانی خبرنگاران ایرنا از ترافیک سنگین خودروهای در مبادی ورودی شهرهای مختلف بویژه شهرهای قرمز حکایت دارد.

تین نیوز

 اجرای محدویت‌های جدید کرونایی که از بامداد روز شنبه در کشور به اجرا گذاشته شد، اگر چه جاده‌های مازندران را خلوت کرد ولی گزارش‌های میدانی خبرنگاران ایرنا از ترافیک سنگین خودروهای در مبادی ورودی شهرهای مختلف بویژه شهرهای قرمز حکایت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، طرح جامع اعمال محدودیت ها برای کنترل ویروس کرونا که پیش‌تر از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با این ویروس اعلام شد ، از نخستین دقایق بامداد امروز در شهرهای قرمز و نارنجی مازندران اجرایی شد . بر اساس این طرح نه تنها ورود خودروهای غیربومی حتی شهرهای همجوار به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است ، بلکه تردد خودروها با پلاک غیربومی در سطح شهر نیز ممنوع اعلام شده است.

با این وجود ، از صبح امروز مبادی ورودی شهرهای مختلف مازندران بویژه آمل ، ساری و بهشهر که وضعیت قرمز کرونایی دارند ، با ترافیک سنگین مواجه بود. رانندگان بسیاری از خودروهایی که با در بسته ورود به این شهرها مواجه شده بودند ، اصرار داشتند که به صورت استثنایی امروز را برای انجام کارهایشان وارد شهر شوند و به همین دلیل هم صف ترافیک را بشدت سنگین و حتی تردد را دچار اختلال کردند.

برای مثال صبح امروز در ورودی شهر ساری از مسیر قائمشهر صف ترافیک به صدها متر رسیده بود. اغلب این خودروها به دلیل نداشتن مجوز ورود توسط ماموران پلیس راهور به شهر مبدا بازگردانده شدند. برخی از این افراد مدعی نیمه تمام ماندن امورشان در دستگاه های اجرایی شده و اصرار به ورود داشتند. برخی پیگیری مسایل درمانی را دستمایه اصرارشان قرار دادند . آن دسته از خودروهایی که سرنشینان یا رانندگان آنان مجاز به ورود به شهر ساری بودند ، مجبور شدند بین نیم ساعت تا یک ساعت در صف ترافیک منتظر بمانند.

این وضعیت برای ورودی شهر آمل از سمت بابل و همچنین وروردی این شهر از مسیر محمودآباد نیز مشاهد شد.

سرپرست پلیس راهور مازندران ترافیک پیش آمده را ناشی از اجرای طرح در روز نخست و سردرگمی برخی شهروندان دانست و گفت : محور قائمشهر به ساری از پرتردد ترین مناطق کشور و شهرستان آمل نیز شهری صنعتی است که پیش بینی می شد در ساعات نخست اجرای طرح با ترافیک مواجه شود.

آنچه مشاهده شد مهم ترین دلیل ترافیک امروز اصرار خودروهای با پلاک غیربومی برای ورود به شهرهای قرمز بود که مدارکی نیز برای تردد در اختیار نداشتند و اقدام به چانه زنی با عوامل اجرایی طرح در مبادی ورودی شهر ها می کردند.

این میزان ترافیک برای ورودی شهرهای پرجمعیت استان در حالی بود که طبق محدودیت‌های جدید کرونایی بخش قابل توجهی از فعالیت های اقتصادی تعطیل است و همچنین نیروهای اداری نیز با کاهش یک سوم تا دو سومی مواجه شد.

سرهنگ رحیم باقری با بیان اینکه اکنون شرایط ورودی های استان به حالت عادی بازگشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : به دلیل این که امروز نخستین روز اجرای طرح است و نحوه اجرایی طرح نیز دیرهنگام ابلاغ شد، در ساعت اولیه روز ترافیکی را در ورودی شهرهای ساری ، بابل و آمل ایجاد کرد که البته از پرترددترین و پر جمعیت‌ترین منطق استان نیز محسوب می شوند.

حسین حسن نژاد افزود : پیش بینی می کنیم در روزهای آینده شاهد کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهرها باشیم و رفته رفته مردم نیز با شرایط سازگاری پیدا کنند.

وی همچنین تاکید کرد که برای کارکنان دولت و نیروهای خدماتی شرایط مهیا شده و تا آخر وقت اداری امروز یا صبح فردا برچسب تردد دریافت می کنند تا دیگر شاهد ترافیک و چانه زنی با عوامل اجرایی نباشیم.

خودروهای غیربومی اصرار نکنند

معاون استاندار مازندران همچنین به اصرار برخی از رانندگان خودروها برای ورود به شهرهای قرمز اشاره کرد و گفت : این طرح برای کاهش جا به جایی ها ایجاد شده و نباید با اصرار در این مورد تخلف کرد.

حسن نژاد با اشاره به اینکه مدیریت طرح سخت خواهد بود ، افزود : از مردم می خواهیم با نیروی انتظامی و عوامل اجرایی طرح همکاری کنند تا منجر به رنجش شهروندان دیگر نشوند.

وی تاکید کرد : برای اعمال محدودیت های کرونایی هیچ تعارفی با کسی نداریم و عوامل اجرایی موظف هستند با متخلفان برخورد قانونی کنند.

معاون استاندار مازندران اصرار برخی افراد غیربومی برای ورود به شهرهای قرمز را بی اثر توصیف کرد و گفت : همه خودروهای غیربومی به استثنای دارندگان مدارک تردد باید برگردانده شوند.

حسن نژاد افزود : درباره خودروهای غیربومی که به هر نحوی وارد محدوده ممنوعه شوند یک میلیون جریمه صادر خواهد شد و در صورتی که قبل از ۲۴ ساعت از آن محدوده خارج نشوند به ازای هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه اضافه می شود.

وی درباره ثبت جریمه دوربین های جاده ای برای خودروهای دارای مدارک تردد هم توضیح داد : در صورت اعمال جریمه با پلیس راهور برای حذف آن از سوابق رانندگی هماهنگ شده است که پس از اتمام طرح انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.