| کد خبر: 179276 |

◄ شرط تاسیس ایرلاین اعلام شد: هواپیما به ایران بیاورید

اخیرا ما سیاستی را اعمال کرده‌ایم که بر اساس آن زمانی مجوز تاسیس ایرلاین را صادر خواهیم کرد که آن شرکت هواپیمایی، هواپیمای خود را به ایران بیاورد.

تین نیوز

رییس سازمان هواپیمایی صبح امروز در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز مبنی‌بر اینکه ظاهرا سازمان هواپیمایی کشوری به بالغ‌بر 20 شرکت موافقت اصولی برای تاسیس شرکت هواپیمایی صادر کرده است، توضیح داد: در گذشته صدور موافقت اصولی برای تاسیس ایرلاین هم‌ زمان انجام می‌شد که معمولا این اتفاق نهایتاً به تاسیس شرکت هواپیمایی ختم نمی‌شد.

علی عابدزاده افزود: این اتفاق باعث می‌شد که مجوز E O S ارزش کاذبی در جامعه پیدا کند و حتی در مقاطعی این مجوزها به فروش می‌رسید.

عابدزاده با بیان اینکه صدور این مجوز در گذشته باعث ایجاد فضای سوداگری می‌شد، عنوان کرد: اخیرا ما سیاستی اعمال کرده‌ایم که زمانی مجوز را صادر کنیم که شرکت موردنظر توانسته باشد هواپیمای خود را به ایران بیاورد و ما هم‌زمان با ورود آن نوع هواپیما، مجوز را برای تاسیس ایرلاین صادر کنیم.

رییس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه اخیرا دو شرکت هواپیمایی توانسته‌اند مجوز E O S را برای تاسیس ایرلاین بگیرند، گفت: ما زمانی این مجوز را برای این شرکت‌ها صادر کردیم که هواپیما را وارد شرکت کرده بودند.

تمام پروازهای چارتری حذف نمی‌شوند

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از عدم حذف کامل پروازهای چارتری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی عابدزاده با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم در چند سال اخیر پروازهای چارتری را به حداقل برسانیم گفت: این موضوع به منزله حذف کامل پروازهای چارتری نخواهد بود اما ادامه پروازهای چارتری دیگر به شکل گذشته به مانند فروش تک بلیت نیست.

او در ادامه تاکید کزد: پروازهای چارتری به صنعت گردشگری کمک خواهد کرد و ما برنامه‌ای برای حذف کلی آن‌ها نداریم.

هیچ محدودیتی برای پروازهای عبوری قائل نیستیم

عابدزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هواپیمای آمریکایی امکان عبور از آسمان ایران را دارند و اگر اینطور است آیا قرار نیست مقابله به مثلی انجام گیرد؟ توضیح داد: هیچ‌گونه محدودیت برای هیچ کشور خارجی به جز اسرائیل قائل نشده‌ایم و از طرفی هیچ کشوری برای پرواز هواپیماهای ما از فراز آسمان آن‌ها محدودیتی قائل نشده‌اند از همین رو تصمیمی برای اعمال محدودیت برای هواپیمای هیچ کشوری از فراز آسمان ایران نداریم.

30 سال است صنعت هوایی را بد اداره کرده‌ایم

او در ادامه به محدودیت ورود سن ناوگان اشاره‌ کرد و افزود: در گذشته محدودیتی را در برنامه سوم و چهارم مجلس مبنی بر محدودیت سنی برای ورود ناوگان به کشور گذاشته شد. و این اتفاق به این دلیل بود که تحریم‌ها علیه صنعت هوانوردی اجازه ورود هواپیمای مناسب به ایران را نمی‌داد.

این مقام مسئول با انتقاد از این مساله که ما بیش از سی سال صنعت هوایی ایران را بد اداره کرده‌ایم گفت: نرخ‌های تکلیفی در گذشته باعث شده بود تا سرمایه‌گذاران رغبتی برای ورود به بازار این صنعت را نداشته باشند که این اتفاق نیز به ناوگان هوایی کشور ضربه زد چون نرخ‌های تکلیفی باعث می‌شد که شرکت‌های هواپیمایی به خرید هواپیماهای قدیمی روی بیاورند.

سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی به معنی توقف پروازها نیست

عابدزاده در خصوص ممانعت از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی گفت: در اکثر فرودگاه‌های اروپایی به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهند اما این موضوع به منزله توقف پروازها نیست چرا که باسیاست‌های اعمال‌شده از طرف شرکت‌های هواپیمایی، پروازها ادامه پیدا خواهند کرد.

عابدزاده در پاسخ به این سوال که دقیقا ایرلاین‌های ایرانی در کدام یک از فرودگاه‌های خارجی می‌توانند سوخت دریافت کنند بیان کرد: آمریکایی‌ها با تمام توان 40 سال با ما جنگیدند ولی در نهایت شکست خوردند اما ادامه این راه نیازمند همدلی است از همین رو ما نمی‌توانیم خیلی در خصوص اینکه در کجاها سوخت می‌گیریم صحبت کنیم.

چرا بلیت هواپیما گران است؟

او در توضیح افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: همان‌طور که می‌دانید حدود 55 درصد هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و این در حالی است که طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش 2.5 برابری ارز بوده‌ایم و این طبیعی است که نرخ بلیت هواپیما افزایش پیدا کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه اولین سیاست سازمان هواپیمایی کشوری حفظ پروازهای داخلی و خارجی است عنوان کرد: ظرفیت بالقوه‌ای در کشور وجود دارد که حوزه تعمیر و نگهداری یکی از آن‌هاست که متخصصین داخلی در آن به دستاوردهای خوبی دست پیداکرده‌اند.

رقابت نامناسب در قیمت بلیت

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره نامه‌ی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافر هوایی در خصوص تخفیف ایرلاین‌ها بر روی نرخ بلیت هواپیما که باعث رقابت مضر شده بود نیز گفت: قرار شد انجمن آژانس‌های هواپیمایی در این رابطه مشکلات خود را به ما منعکس کنند و ما در سازمان هواپیمایی کشوری قطعا از ایجاد رقابت مضره جلوگیری خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.