| کد خبر: 236363 |

◄ آمادگی کامل راهداری در زمستان امسال برای ارائه خدمت به مردم

امسال راهداران آماده‌تر از سال‌های قبل به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی خواهند پرداخت و این آمادگی در اقدامات انجام شده راهداران طی بارش برف روزهای گذشته در کوهپایه‌های البرز نشان داده شد.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: امسال راهداران آماده‌تر از سال‌های قبل به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی خواهند پرداخت و این آمادگی در اقدامات انجام شده راهداران طی بارش برف روزهای گذشته در کوهپایه‌های البرز نشان داده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت و شهرسازی، رضا اکبری از آغاز طرح راهداری زمستانی از نیمه آبان ماه خبر داد و افزود: همچنین برای نخستین بار، هواشناسی جاده‌ای استفاده از داده‌ها و مدل‌های پیش‌بینی وضعیت جوی موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی ملی و بین المللی معتبر را در دستور کار قرار داده است و امیدواریم در سال‌های آینده سامانه‌های ملی با قابلیت‌های سامانه‌های بین المللی فراهم شده و در دسترس قرار گیرند.

وی درباره‌ چگونگی و جزئیات تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی اظهار داشت: برای زمستان امسال پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بارش‌های بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشیم، از این رو آغاز طرح راهداری زمستانی و تشکیل قرارگاه را از ۱۵ آبان ماه (دو هفته زودتر از سال گذشته ) شروع کردیم و آمادگی نیروهای خود را در سطح بالاتری نسبت به سال گذشته قرار دادیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با آماده سازی یک هزار و ۵۵ باب پایگاه راهداری زمستانی شامل ادارات مرکزی، راهدارخانه ثابت، سیار و استیجاری و استقرار ۱۲ هزار راهدار و ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری زمستانی به استقبال نگهداری زمستانی می‌رویم و یکی از اقدامات خوبی که انجام شد، این بود که نیروهای راهداری و واکنش سریع خود را در این طرح به اطلاعات هواشناسی به صورت لحظه‌ای براساس مدل‌های پیش بینی موجود تجهیز کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته همه تحلیل‌ها و ارزیابی‌های هواشناسی تنها از سازمان هواشناسی دریافت و اطلاع رسانی می‌شد اما برای امسال برای جاده‌ها و محورهای مواصلاتی می‌توانیم با بهره‌گیری از داده‌ها و نرم‌افزارهای جدید از وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف و جاده‌ها با سرعتی بالاتر و دقتی مناسب مطلع شویم.

اکبری ادامه داد: هواشناسی جاده‌ای فرایندی است که طی چند سال گذشته در کشورهای مختلف انجام می‌شود و با بررسی و ارزیابی پارامترهایی مانند نقطه شبنم، احتمال رخداد مه، رطوبت، دما و وضعیت بارش، تحلیل ها را انجام می‌دهند که می‌توانم به عنوان مثال بگویم در کدام قسمت از راه پدیده یخ زدگی رخ خواهد داد و در این راستا می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه مانند نمک پاشی اولیه را انجام دهیم تا ضمن جلوگیری از این پدیده برف روبی را بهتر انجام دهیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به این که آموزش‌های لازم در راستای مدیریت عملیات و اپراتوری برفروبی و همچنین تحلیل هواشناسی جاده‌ای با استفاده از نرم‌افزارهای موجود به تعدادی از راهداران در رده‌های مختلف داده شده و برای سایرین نیز در حال اجرااست، گفت: با استفاده از هواشناسی جاده‌ای می‌توانیم محدودیت‌های موجود در زمینه نگهداری زمستانی راه‌ها با توجه به فرسوده بودن ناوگان راهداری زمستانی را تاحدی پوشش دهیم و اکیپ‌های عملیاتی از این طریق بتوانند به موقع در مقاطع درگیر برف و کولاک و ... در محورهای مواصلاتی حضور پیدا کنند و براساس اولویت و اهمیت تعیین شده برای راه‌ها اقدام لازم برای حفظ جریان تردد در سطح قابل قبول انجام شود.

وی اظهار داشت: در این راستا ضمن استفاده از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی می‌توانیم با استفاده از نرم افزارهای هواشناسی جاده‌ای دقیق‌تر از گذشته از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها مطلع شویم و با اقداماتی از قبیل انسداد موقت در زمان طوفان از بسیاری از رخدادها و اتفاقات مانند بسته شدن محورها و گیر کردن مردم در جاده‌ها جلوگیری کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.