| کد خبر: 236307 |

◄ راهداری زمستانی با نرم افزارهای هواشناسی جاده‌ای

برای نخستین بار هواشناسی جاده‌ای را با استفاده از نرم افزارهای خارجی جدید در دستور کار قرار دادیم. البته امیدواریم از سال آینده این کار با نرم افزارهای ایرانی انجام شود.

تین نیوز

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از آغاز طرح تشکیل راهداری زمستانی از نیمه آبان ماه خبر داد و گفت: برای نخستین بار هواشناسی جاده‌ای را با استفاده از نرم افزارهای خارجی جدید در دستور کار قرار دادیم. البته امیدواریم از سال آینده این کار با نرم افزارهای ایرانی انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرهاد مهریاری درباره‌ چگونگی و جزئیات تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی اظهار کرد: با توجه به این که امسال پیش بینی می‌شود بارش‌های بیشتری داشته باشیم و برای آمادگی بیشتر آغاز طرح راهداری زمستانی و تشکیل قرارگاه آن را از ۱۵ آبان ماه (دو هفته زودتر از پارسال) شروع کردیم.  آمادگی نیروهای خود را در سطح بالاتری نسبت به سال گذشته قرار دادیم.

وی افزود: یکی از کارهایی که انجام دادیم این بود که نیروهای واکنش سریع خود را در این طرح مجهز به سیستم‌های هواشناسی جاده‌ای کردیم. این در حالی است که در سال‌های گذشته همه تحلیل‌ها و ارزیابی‌های هواشناسی را از سازمان هواشناسی دریافت می‌کردیم اما برای امسال در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مختلف می‌توانیم با بهره گیری از نرم‌افزارهای جدید خارجی از وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف و جاده‌ها مطلع شویم.

مهریاری با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده بتوانیم با استفاده از نرم افزارهای داخلی هواشناسی داخلی را انجام دهیم، ادامه داد: هواشناسی جاده‌ای کاری است که طی چند سال گذشته در کشورهای مختل انجام می‌شود و با بررسی و ارزیابی پارامترهایی مانند نقطه شبنم، احتمال رخداد مهر، رطوبت، دما و وضعیت بارش تحلیلی را انجام می‌دهند که می‌توانم به عنوان مثال بگویم در کدام قسمت از راه پدیده یخ زدگی رخ خواهد داد و در این راستا می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه مانند نمک پاشی اولیه را انجام دهیم تا ضمن جلوگیری از این پدیده به راحتی برف روبی را انجام دهیم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به این که آموزش‌های لازم در راستای هواشناسی جاده‌ای با استفاده از نرم‌افزارهای موجود به همه نیروهای واکنش سریع داده شده است گفت: با استفاده از هواشناسی جاده‌ای می‌توانیم محدودیت‌های خود در را زمینه نگهداری زمستانی راه‌ها با توجه به سن بالای ناوگان و نیروهای ناکافی راهداری پوشش دهیم و بتوانیم از این طریق به همه راه٬ها و محورهای مواصلاتی نیز سریعتر دسترسی پیدا کنیم و برای آن‌ها از قبل برنامه‌ریزی کنیم.

وی اظهار کرد:‌ در  این راستا ضمن استفاده از تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی می‌توانیم با استفاده از نرم افزارهای هواشناسی جاده‌ای دقیق‌تر از گذشته از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها مطلع شویم و از بسیاری از رخدادها و اتفاقات مانند بسته شدن محورها و گیر کردن مردم در جاده‌ها جلوگیری کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسماعیل عموی 0 0

    برنامه بروزودرست باشدخوبه