| کد خبر: 194405 |

نصب سامانه‌های توزین در حال حرکت در محورهای سمنان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی استان برای شناسایی وسایل نقلیه سنگین متخلف خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی استان برای شناسایی وسایل نقلیه سنگین متخلف خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، احسان منصورکیایی با اشاره به این‌که راه یکی از سرمایه‌های ملی و بهترین عامل توسعه اجتماعی و اقتصادی یک کشور است، اظهار کرد: در دنیای امروز استفاده از فناوری‌های نوین و نصب تجهیزات پیشرفته در راه‌ها، بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته است و سامانه‌های حمل و نقل هوشمند قادرند ارتباط مؤثری بین انسان، وسیله نقلیه و جاده ایجاد کنند.

وی با اشاره به فواید سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای، افزود: اگر رانندگان احساس کنند به‌صورت مداوم در دید هستند و کنترل می‌شوند، دقت بیش‌تری خواهند داشت و این مهم به ایجاد فضای مراقبت جاده‌ای در کشور می‌انجامد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: انضباط در عبور و مرور و ایجاد نظم در جاده‌ها، کاهش استفاده از سوخت، کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در زمان به دلیل نظمی که در جاده‌ها ایجاد می‌شود، بخش دیگری از فواید استفاده از سامانه‌های هوشمند است.

منصورکیایی با اشاره به راه‌اندازی چهار سامانه توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی استان سمنان، گفت: سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت (WIM) امروزه به‌عنوان یک تکنولوژی جدید در دنیا مطرح شده و دارای ویژگی‌ها و مزایای زیادی است.

وی اضافه کرد: این سامانه‌ها قادر به تشخیص هوشمند اضافه تناژ وسایل نقلیه سنگین در طول شبانه‌روز است و با ثبت مشخصات خودروهای سنگین و ارسال آن به پاسگاه پلیس‌راه زمینه را برای توقف خودروهای متخلف و اعمال قانون فراهم می‌آورد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان عنوان کرد: درنهایت این سامانه‌ها سبب جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای و هم‌چنین موجب کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی در جاده‌ها می‌شود.

منصورکیایی بیان کرد: تخلفات وسایل نقلیه سنگین مانند اضافه تناژ علاوه بر ایجاد مشکلات ایمنی برای رانندگان و کاربران جاده‌ای، سبب تخریب راه‌ها و ابنیه موجود و در نتیجه صرف هزینه‌های هنگفت برای بهسازی محورهای مواصلاتی می‌شود.

وی افزود: برای شناسایی وسایل نقلیه سنگین متخلف راه‌اندازی چهار سامانه توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی استان سمنان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال اجراست و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به این‌که سامانه‌های مرتبط با بارگیری و حمل و نقل جاده‌ای کالا نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق کالا می‌تواند ایفا کند، به رانندگان توصیه کرد تا با رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل جاده‌ای از بروز حوادث و وقوع تخلفات جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.