| کد خبر: 187291 |

◄ اجرای موفقیت آمیز طرح های ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر در استان سمنان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای موفقیت آمیز طرح های ارتقای ایمنی در سال 97 در استان سمنان خبر داد .

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای موفقیت آمیز طرح های ارتقای ایمنی در سال 97 در استان سمنان خبر داد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازراهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، احسان منصورکیایی افزود : یکی از مهمترین سرفصلهای برنامه و اقدامات ایمنی غالب کشورهای دنیا مساله ایمنی استفاده کنندگان آسیب پذیر جاده ای و پیشگیری از تلفات و جراحات آنهاست که در این میان کشور ایران نیز به این مهم توجه ویژه و خاصی دارد.

وی  با اشاره به برنامه های اداره کل در راستای ارتقای ایمنی کاربران جاده ای افزود : بر اساس تحقیقات بعمل آمده عامل انسانی بیشترین سهم را در تصادفات داشته است که ترکیبی از مهندسی و دانش در مورد عوامل انسانی می تواند در کاهش این سهم عمده ، اثرات مثبتی داشته باشد.

ایشان با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح های ارتقای ایمنی کاربران جاده ای وکاهش 9/42 درصدی تعداد متوفیان حوادث جاده ای در اسفند 97 در مقایسه با اسفند ماه سال 96 افزود : : هدف از اجرای این طرح ها ، ارتقاء آگاهی کاربران آسیب پذیر جاده درخصوص قوانین رانندگی، نحوه تردد ایمن در جاده ها، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات با وسیله نقلیه و جلوگیری از افزایش تلفات جانی کاربران در هنگام بروز سوانح جاده ای است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اعلام کاهش 8/34 و 8/11 درصدی تلفات به ترتیب مربوط به عابرین پیاده و وانت بارها ،  در سال 1397 گفت: تصادف یک امر پیچیده و چند وجهی است که سه عامل خودرو، انسان و راه دخیل هستندو اجرای طرح ارتقاء ایمنی از اقدامات مورد نیاز در راستای کاهش مخاطرات کاربران جاده ای است.

ایشان  با تاکید بر ضرورت آموزش در راستای فرهنگ سازی ایمنی و ترافیک عنوان کرد: با برگزاری چنین طرح هایی در گستره وسیع می توان ضمن برانگیختن احساس مسئولیت درعابرین و کاربران جاده در قبال ایمنی خود و سایرین ، مهارت های لازم جهت تردد ایمن توام با آرامش و اطمینان در سطح جاده و محورهای استان را به عموم مردم آموخت.

منصورکیایی با اشاره به اینکه برای تحقق ودست یابی به اهداف عالیه ایمنی و جلوگیری از تلفات گروه های یاد شده نیاز به برنامه ریزی جامع و استمرار اقدامات در زمینه افزایش ایمنی را داریم افزود : طرح های ارتقای ایمنی در 4 بخش برای وانت بارها، موتورسواران ، ادوات کشاورزی و عابرین پیاده در روستاها با هماهنگی فرمانداریها و همکاری  دهیاران سخت کوش اجرا گردیده و علاوه بر آموزش نکات ایمنی لازم، تجهیزات ساده ایمنی مانند برچسب شبرنگ، کاور شبرنگ و کلاه ایمنی در بین شرکت کنندگان توزیع گردید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه فرماندهی پلیس راه استان در اجرای موفقیت آمیز این طرح ها افزود : امیدواریم با همکاری همه دستگاههای مسئول و همراهی مردم که دو عامل موثر در زمینه ارتقا فرهنگ ایمنی و ترافیک و کاهش حوادث رانندگی است با تداوم برگزاری چنین طرحهایی در گستره ی وسیع،  آموزش مهارتهای لازم جهت تردد ایمن توام با آرامش و اطمینان در سطح جاده و محورهای استان به عموم مردم شاهد کاهش حوادث ترافیکی بویژه در سطح عابرین و موتورسواران و رعایت حقوق شهروندی و در نهایت حفظ و حراست از سرمایه های انسانی جامعه در سطح استان باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.