| کد خبر: 192559 |

◄ افزایش بیش از 80 درصدی صادرات کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه

افزایش57 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

تین نیوز

افزایش57 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، علی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت بالای پایانه مرزی میرجاوه در مراودات تجاری با کشور پاکستان گفت: افزایش57 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

خانقایی گفت: رفع موانع موجود در صادرات و ترانزیت کالا، بهسازی و تجهیز پایانه های مرزی، برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی و استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل، رونق صادرات و ترانزیت را برای استان در پی داشته و باعث رشد 81 درصدی صادرات و رشد 51 درصدی ترانزیت از این پایانه مرزی شده است.

وی گفت: اهتمام دولت جهت توسعه زیرساخت ها، خصوصاً در بندر اقیانوسی چابهار، در کنار موقعیت ویژه و ممتاز استان سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان و نیز دسترسی به آب های آزاد، از دلایل اصلی رشد چشمگیر مبادلات تجاری با کشورهای همسایه شده است.

خانقائی در ادامه با اشاره به جابجایی مجموعاً 739 هزار و 844 تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در سه ماهه اول سال جاری گفت: از این میزان کالا، بیش از 429 هزار تن کالا سهم پایانه مرزی میرجاوه و بیش از 310 هزار تن سهم پایانه مرزی میلک بوده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.