| کد خبر: 186493 |

تردد روان در مسیر هیرمند - زابل

تردد در مسیر هیرمند - زابل به حالت عادی بازگشت.

تین نیوز

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: تردد در محور هیرمند - زابل که به دلیل سیلاب در منطقه با احتیاط انجام می شد از امروزچهارشنبه به حالت عادی بازگشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی خانقائی اظهار داشت: همزمان با بروز سیلاب اقدامات لازم برای استحکام بخشی کانال های آب، نگهداری از راهها و ابنیه فنی از 2 هفته قبل در منطقه آغاز شده بود.

وی افزود: با افزایش حجم آب ورودی به سیستان از چهار روز قبل عملیات ترمیم دایک نیاتک با همکاری راهداران و دیگر نیروهای در محل حادثه به صورت شبانه روزی آغاز و صبح امروز به پایان رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: بیش از 90 نفر از راهداران به همراه تجهیزات و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین تا زمان برقراری شرایط عادی و حصول اطمینان از برطرف شدن کامل خطر سیل در منطقه حضور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.

این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.