| کد خبر: 189026 |

معاون وزیر راه خبر داد:

عرضه لاستیک و روغن از هفته آینده در پایانه‌های بار

پیشرفت ۹۲ درصدی ساخت آزادراه همت-کرج زمان افتتاح؛ تابستان 98

تین نیوز

 رییس سازمان راهداری گفت: درصدد هستیم از هفته آینده در پایانه‌ها و شهرک‌های حمل ونقل بار به کامیون‌هایی که در طرح بزرگ جابجایی کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی مشارکت می‌کنند لاستیک، روغن و قطعات پرمصرف ارائه کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از میزان، عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد: بخش قابل توجهی ازمشکلات موجود دربخش جابجایی بار کشور ناشی از راننده محوری و نبود شرکت‌های حمل ونقل توانمند است که تلاش می‌کنیم با تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری و بهره گیری از منابع بانکی نسبت به ایجادشرکت‌های توانمند در شهر‌های بزرگ این نقیصه رابرطرف کنیم.

وی افزود: شرکت‌های حمل ونقل توانمند آن گونه که در قانون آمده با برخورداری از تعداد قابل توجهی کامیون و بهره‌گیری از ظرفیت منطقه‌ای می‌توانند در مواقع ضروری و تنگنا‌ها مشکلات بخش حمل ونقل جاده‌ای را برطرف کنند.

معاون وزیرراه وشهرسازی تصریح کرد: وجود بیش از ۳۴۰ هزارکامیون در بخش حمل ونقل جاده‌ای فعال هستند که به دلیل عمر بالا چالش‌های جدی را در حوزه جابجایی بار و بهره وری حمل ونقل ایجاد کرده که چنانچه در قالب شرکت‌های توانمند ساماندهی شوند بخش قابل توجهی از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

حسن نیا با توجه به درخواست مسئولان تشکل‌های صنفی برای اولویت وبکارگیری ناوگان ملکی شرکت‌های حمل ونقل برای حمل بار باتوجه به مسئولیت آنهادرمقابل صاحبان کالا افزود: این امرنیازمند بررسی بیشتراست، اما در شرایط کنونی که دربسیاری از استان‌ها از جمله خوزستان وفارس برداشت محصولات کشاورزی خصوصا گندم شروع شده می‌توان ازظرفیت کامیون‌های ملکی شرکت‌ها کمک گرفت.

رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لزوم تعادل بین خواسته‌های استانی و ملی دربخش حمل ونقل تاکیدکرد و گفت: برای رسیدن به تعادل بین خواسته رانندگان، شرکت‌های حمل ونقل، تشکل‌های صنفی و کانون‌های مراکز بارنیازمند تعامل بیشتر منطقه‌ای هستیم از این انتظار می‌رود مسئولان مربوطه تعامل بیشتری با یکدیگر برقرار نمایند.

وی همچنین در پاسخ به درخواست مسئولان تشکل‌های صنفی بخش مسافر استان بوشهر با موضوع مشکل ایجاد شده با راه اندازی طرح خط سیر برای شرکت‌های بومی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در سازمان راهداری به حداقل رساندن چالش‌های بخش حمل ونقل مسافر با آغاز بکار خط سیر یا شرکت‌های حمل ونقل توانمند مسافراست که امیدواریم دراین زمینه نیز بادقت لازم اشکالات طرح راشناسایی وبرطرف کنیم.

معاون وزیرراه وشهرسازی و رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور همچنین به برنامه جدی سازمان برای به حداقل رساندن مشکلات رانندگان اشاره کرد وافزود: با مشارکت صنعت ومعدن وتجارت درصدد هستیم از هفته آینده در پایانه‌ها و شهرک‌های حمل ونقل بار به کامیون‌هایی که در طرح بزرگ جابجایی کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی مشارکت می‌کنند لاستیک، روغن و قطعات پرمصرف ارایه کنیم.

منبع: خبرگزاری میزان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.