| کد خبر: 184358 |

افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش 40 درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش 40 درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، سیدعلی موسوی افزود:  درسال جاری در مجموع 13هزار و 500 میلیارد ریال در بخش های صنعت، تجارت و گردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند سرمایه گذاری شده است.

به گفته موسوی میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در سال گذشته هشت هزار و 700 میلیارد ریال بوده است.

 معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه افزود: این حجم از سرمایه گذاری با توجه به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی امریکا ، بسیار قابل توجه بوده است.

موسوی با اشاره به روند رو به رشد صادرات کالاهای غیرنفتی در سال جاری افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر صادر شده است.

وی منطقه آزاد اروند را ویژه‌ترین منطقه در میان مناطق هفت گانه آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه کشور به دلیل بهره مندی از امکانات و ظرفیت‌های هوایی، ریلی، جاده‌ای و آبی برای انتقال کالا خواند و افزود: در منطقه آزاد اروند دو اتاق اصناف، دو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و ۴۰ اتحادیه صنفی فعال وجود دارد که مجموعه این داشته‌ها آن را به فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

موسوی با بیان اینکه به زودی کد تجاری را دریافت می‌کنیم، تصریح کرد: تجار و بازرگانان می‌توانند با بهره گیری از این امکان در صادرات و واردات کالاهای کد چهار مبادرت کنند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: محدودیتی در زمینه ورود مواد اولیه و یا غیره برای شرکت‌های تولیدی در منطقه آزاد اروند وجود ندارد، ضمن اینکه این شرکت‌ها می‌توانند از معافیت‌های گمرکی مربوط به این منطقه نیز بهره مند شوند.

به گفته وی تا کنون شرکت هایی از کشورهای کره جنوبی، امارات، کویت، عمان، قطر، چین، روسیه و مالزی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 فعالیت اقتصادی خود را در محدوده 17 هزار هکتاری شروع کرد ولی در سال 1392 محدوده این منطقه به دو برابر افزایش یافت.

شهرهای بندری خرمشهر، آبادان، جزیره مینو و بخشی از ساحل اروندرود درمنطقه آزاد اروند واقع شده اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.