| کد خبر: 175401 |

◄ برنامه‌ریزی راهداری برای طرح راهداری زمستانی

طرح راهداری زمستانی سال‌جاری در جلسه‌ هماهنگی مسئولان و دست‌‌اندرکاران حوزه راهداری بررسی شد. حیدر مطاعی، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست گفت: تدوین یک برنامه جامع اجرایی و عملیاتی، داشتن برنامه‌ریزی و پیش‌آمدگی و همچنین هماهنگ‌سازی اقدامات مربوط به انجام عملیات راهداری زمستانی، در اجرای موفق این طرح تأثیر به‌ سزایی دارد.

تین نیوز

طرح راهداری زمستانی سال‌جاری در جلسه‌ هماهنگی مسئولان و دست‌‌اندرکاران حوزه راهداری بررسی شد.

حیدر مطاعی، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست گفت: تدوین یک برنامه جامع اجرایی و عملیاتی، داشتن برنامه‌ریزی و پیش‌آمدگی و همچنین هماهنگ‌سازی اقدامات مربوط به انجام عملیات راهداری زمستانی، در اجرای موفق این طرح تأثیر به‌ سزایی دارد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، مطاعی گفت: در شرایط جوی و وضعیت بارش‌ها در کشور، بحث نگهداری ابنیه فنی و انجام فرآیندهای جاری راهداری بسیار حائز اهمیت است به‌گونه‌ای که الزام انجام بازدیدهای هفتگی از ابنیه فنی به‌ویژه پل‌ها، بیش‌ازپیش ضروری است.

او با اشاره به اینکه وقوع حوادث طبیعی نظیر سیل، غیرمترقبه است؛ اما داشتن برنامه‌ریزی و پیش‌ آمادگی در ارتباط با ابنیه فنی راه حائز اهمیت است گفت: تجهیز تمامی گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر به دستگاه گریدر و نمک‌پاش و همچنین انجام بازدیدهای مستمر از راهدارخانه‌ها و بررسی نیروهای راهداری، وضعیت آن‌ها و امکانات و ماشین‌آلات راهداری و آمادگی آنها باید از هم‌اکنون صورت گیرد.

معاون راهداری سازمان همچنین خاطرنشان کرد: در مواقع بارش در فصول سرد سال، گاهی شرایط برف‌روبی و مقابله با اثرات بارش‌های شدید باران و وقوع سیل بر جسم خاک و ابنیه فنی راه‌ها، باید با دیدگاه‌ حاکمیتی و با کمک و بهره‌مندی از امکانات حاکمیتی انجام شود. این درحالی است که در مواقع بحران‌هایی این‌چنین، همکاری مردم و کاربران جاده‌ها و پلیس‌راه بسیار اهمیت دارد.

مطاعی افزود: نظارت بر اعمال مقررات عبور و مرور در طول جاده‌ها در ایام بارش برف و همراه داشتن ادوات و وسایل ایمنی از سوی پلیس‌راه تا حد زیادی در تأمین ایمنی تردد مسافران تأثیرگذار است و همچنین به ما در امر راهداری زمستانی کمک می‌کند.

در ادامه این نشست تخصصی، داریوش نصر مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات با اشاره به انجام منطقه‌ بندی در سطح استان‌ها با رویکرد اولویت‌دهی به استان‌های مناطق سردسیر دارای بارش گفت: با توجه به تجربه و تحلیل سنوات گذشته استان‌های اولویت‌دار برحسب میزان ترافیک ورودی و خروجی هر استان، میزان بارش و سایر پارامترها،‌ استان‌های دارای اهمیت و اولویت مشخص‌شده و با برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی و تعیین برآورد نیازهای استان، نسبت اتخاذ راهکارها و انجام فرایندهای راهداری زمستانی اقدام لازم صورت می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار لازم برای انجام فرآیندهای راهداری،‌ تأمین نمک لازم، تجهیز ماشین‌آلات راهداری و تعمیر و بازسازی آنها، تهیه اقدامات و هماهنگی لازم برای ماشین‌آلات راهداری، آمادگی کامل نیروهای راهداری، انجام بازدیدهای منظم و مستمر از راهدارخانه‌ها، جانمایی راهدارخانه‌ها، انجام هماهنگی‌های لازم با ادارات هواشناسی در ارتباط با آمادگی با بحران‌های احتمالی ازجمله مهم‌ترین مواردی است که با همکاری و تعامل همکارانمان تا به اکنون صورت گرفته و امید می‌رود با مشارکت بیش‌ازپیش دست‌اندرکاران حوزه راهداری، زمستانی پربار و پربارش همراه با امنیت و آرامش در جاده‌ها، پیش‌رو باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.