| کد خبر: 172446 |

اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمان:

◄ افتتاح 10پروژه راهداری کرمان در هفته دولت

10‌پروژه بزرگ راهداری بااعتباری بالغ‌بر یک‌صد میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، در نشست خبری و در جمع نمایندگان رسانه‌های استان به مناسبت هفته دولت گفت: استان ما نقش مهمی در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور دارد، حدود 12‌هزار کیلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد که همین امر سبب شده استان کرمان، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دهد که نیمی از این راه‌ها، محورهای اصلی و شریانی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های کرمان، سیدعلی حاج سیدعلی‌خانی با اشاره به این‌که نگهداری راه‌ها با چهار بخش اداری در این اداره‌کل و با شرح وظایف معین و مشخص انجام می‌شود، افزود: ارتقا ایمنی و نصب تجهیزات ایمنی، حفظ و به‌روزرسانی ابنیه راه‌ها و پل‌ها، تجهیز و نگهداری ماشین‌آلات و استفاده در مواقع بحران و راهداری زمستانی و جاری توسط این ادارات انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان، بابیان این‌که طی سال گذشته خط‌کشی یازده‌هزار کیلومتر راه و 15‌کیلومتر روشنایی طولی پل‌ها و محورهای استان انجام‌شده است افزود: کویری و مسطح بودن جاده‌های استان کرمان، موجب سرعت‌بالا و تصادف می‌شود که برای کاهش سرعت در برخی نقاط شیار لرزاننده اجراشده و درمجموع 26‌میلیارد تومان در ایمنی و حریم راه‌ها در سال گذشته هزینه شده است.

سیدعلی‌خانی با اشاره به اجرای 666‌کیلومتر شانه‌سازی در محورهای استان تصریح کرد: 125‌نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی‌شده که ساماندهی 64‌نقطه از سال قبل آغاز و چهار راهدارخانه مرمت و بازسازی‌شده است.

وی با اشاره به تعمیر و نگهداری رویه‌های آسفالت جاده‌ها ،گفت: 332 کیلومتر روکش آسفالت، 514‌کیلومتر آسفالت حفاظتی، 63‌کیلومتر آسفالت سطحی اجرا و 265‌کیلومتر از راه‌ها نیز درزگیری و هم‌چنین 165‌کیلومتر لکه‌گیری شده است که اجرای این پروژه‌ها با صرف اعتباری بالغ‌بر 65‌میلیارد تومان به اتمام رسیده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان، در ادامه با اشاره به این‌که دویست و هفتاد دستگاه ماشین‌الات سنگین راهداری در استان فعال است که در عملیات برف‌روبی در زمستان و مواقع بحران مورداستفاده قرار می‌گیرند، گفت: در سال گذشته 29‌میلیون تن بار از محورهای استان عبور کرده و 17‌هزار راننده فعال داریم.

وی با اشاره به این‌که 84 شرکت مسافربری و هفت پایانه مسافر در استان فعال است ادامه داد: 12 هزار و 500‌خودروی حمل بار سنگین در ناوگان حمل بار استان چرخه حمل‌ونقل را به گردش درمی‌آورند و سه پایانه بار در رفسنجان، کرمان و سیرجان در حال بهره‌برداری است و در سال گذشته یک‌میلیون و 350‌هزار برگ بارنامه صادرشده است.

حاج سیدعلی‌خانی بابیان این‌که در بخش حمل مسافر، 1100‌دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و 2200‌دستگاه سواری کرایه بین‌شهری فعال است که استان کرمان در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد، تصریح کرد: در سال گذشته جابه‌جایی بیش از 22‌هزار زائر اربعین با 600 دستگاه اتوبوس به نحو مناسبی صورت گرفت و امسال نیز علیرغم افزایش قیمت در همه کالاها و خدمات، قرار است جابجایی زائران اربعین با نرخ سال قبل صورت بگیرد و علاوه بر زائران استان، ما استان‌های هم‌جوار را نیز پوشش بدهیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان، با اشاره به این‌که 4.6‌میلیون نفر مسافر سال گذشته در استان جابه‌جاشده، گفت: کمیسیون‌های ماده 11 و 12 رسیدگی به تخلفات حمل بار و مسافر را انجام می‌دهند و در سال قبل حدود به تعداد 600‌پرونده تخلف شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان رسیدگی شده است.

وی افزود: در سال جاری نرخ کرایه حمل بار تا 20‌درصد افزایش داشته اما این نرخ شناور و توافقی است. ضمن این‌که میزان بار با تعداد کامیون‌های موجود تناسب ندارد، بار کم است و در بخش مسافر نیز کاهش چشمگیری نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم.

حاج سیدعلی‌خانی، تصریح کرد: بیش‌ترین جابجایی مسافر از مبادی استان کرمان به ترتیب به استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، هرمزگان انجام می‌شود.

سیدعلی‌خانی بابیان این‌که هم‌اکنون تعداد 23 دوربین ثبت تخلف در محورهای استان در حال بهره‌برداری هستند و از سال گذشته کار نصب 111 دوربین ثبت تخلف جدید آغازشده، افزود: یکی از معضلات جاده‌ای استان کرمان، سرعت‌بالاست و امیدواریم با تکمیل شدن نصب این دوربین‌ها کمک خوبی در کاهش تصادفات صورت بگیرد.

وی بیان کرد: 65 دستگاه تردد شمار در استان فعال است که برای مدیریت و برنامه‌ریزی به ما کمک می‌کند.

سیدعلی‌خانی با اشاره به رتبه دوم استان کرمان در تلفات جاده‌ای در سال گذشته گفت: باید با ارتقا ایمنی راه‌ها، به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کنیم زیرا استان کرمان در این زمینه وضعیت خوبی ندارد.

وی اظهار کرد: در بحث ایمنی جاده مشکل زیادی وجود ندارد و باید در فرهنگ‌سازی، کنترل و اعمال قانون بیشتر فعالیت کنیم تا از تلفات رانندگی و سوانح جاده‌ای جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.