| کد خبر: 172116 |

◄ دستیابی به مکانیزم توزیع عادلانه بار در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا

معاون وزیر راه و شهرسازی بر دستیابی به مکانیزمی جهت توزیع عادلانه بار در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و به‌کارگیری از ظرفیت تمام ناوگان فعال در این بخش تاکید کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با حضور در نشست هم‌اندیشی وضعیت حمل‌ونقل بار و مسافر کشور با حضور تعدادی از مدیران ادارات‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استانی بابیان این مطلب اظهار کرد: بررسی‌های به‌عمل‌آمده از نحوه فعالیت ناوگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا نشان می‌دهد توزیع کالا و جابه‌جایی بار از مبادی تولید به مقصد حمل کالا به نسبت رانندگان و ناوگان فعال عادلانه نیست و این امر نیازمند بررسی کارشناسی و مطالعات میدانی است تا مکانیزمی طراحی و انتخاب شود و عدالت در توزیع بار در بخش جابه‌جایی کالا برقرار شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که باید از طریق نظارت و کنترل مسئولان و متولیان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا صورت گیرد سهم دریافتی راننده از قیمت تمام‌شده حمل کالا است تا از رانندگان عزیز حقی ضایع نشود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان این‌که اثرات تحریم‌های اقتصادی بر عملکرد بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت تاثیرگذار خواهد بود، افزود: با رویکرد تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در شرایط اقتصادی موجود، می‌توان از توان و ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل داخلی در جابه‌جایی‌های بین‌المللی و فرامرزی هم به کار گرفته شود و با رعایت استانداردها و ضوابط بین‌المللی، ناوگانی که فرسودگی کم‌تری دارند و نوسازی شده‌اند برای این منظور فعال شوند.

رویکرد جدید در نوسازی ناوگان

معاون وزیر راه و شهرسازی در رسیدگی به مسائل و مشکلات رانندگان، گفت: برای برقراری تعادل در عرضه و تقاضای جابه‌جایی کالا در کشور با توجه به این‌که تعداد ناوگان فعال از میزان بار قابل‌حمل بیش‌تر است، در مذاکرات اولیه در طرح نوسازی ناوگان پیش‌بینی‌شده است به ازای از رده خارج شدن دو دستگاه کامیون فرسوده، یک دستگاه کامیون نو جایگزین شود و امید است با تایید مراجع ذی‌صلاح، این مهم عملیاتی شود.

حسن‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های نگهداری راه‌ها و ایمن‌سازی راه‌ها در ایام سفرهای پایانی تابستان در جاده‌های کشور، خاطرنشان کرد: در استان‌ها باید تقسیم‌کار مناسبی جهت انجام وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شود و از اکنون در خصوص پروژه‌های راهداری زمستانی هماهنگی‌ها و اقدامات موردنیاز انجام شود.

بر اساس این گزارش داریوش امانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی سخنانی گزارشی از عملکرد حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیت در کشور ارائه کرد و افزود: به‌منظور ادامه روند افزایش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت در کشور برنامه‌های توسعه روابط حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشورهای منطقه و گسترش کریدورهای ترانزیتی در دستور کار قرار دارد که در صورت تحقق و انعقاد تفاهم‌نامه‌های موردنظر، موجب رونق و بهره‌گیری از توان ترانزیتی در کشور می‌شود.

 وی با اشاره به افزایش گرایش‌های عمومی مردم به استفاده از ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای در سفرهای بین‌شهری افزود: به‌منظور ارتقای ایمنی در سفرهای جاده‌ای و تامین لوازم و قطعات موردنیاز رانندگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، با همکاری سایر سازمان‌ها ازجمله وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامات و پیگیری‌های مستمر صورت می‌گیرد و امید است با همراهی و مساعدت تمام مسئولان و مدیران استان‌های سراسر کشور، مسائل و مشکلات موجود در این بخش حل‌وفصل شود.

امانی خاطرنشان کرد: به‌منظور تامین لاستیک موردنیاز ناوگان جاده‌ای از طریق ارز دولتی هم اقدامات لازم صورت گرفته است و در راستای توزیع عادلانه لاستیک سامانه‌‌ای طراحی‌شده است تا از مرحله تولید تا توزیع، اطلاعات ثبت و نظارت‌های لازم صورت گیرد.

این گزارش حاکی است در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات انجام‌شده درزمینه تامین لاستیک موردنیاز رانندگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و توزیع عادلانه میان متقاضیان را بیان کردند و از مدیران استانی درخواست کردند در زمینه کنترل و نظارت در تحویل لاستیک‌ها بر اساس سهمیه‌های تعیین‌شده در استان‌ها مساعدت و رسیدگی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.