| کد خبر: 163441 |

◄ نظارت مکانیزه بر تردد ناوگان عمومی جاده‌ای

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت نظارت بر ارایه خدمات مطلوب‌تر به مسافران بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای همه ساله طرح نوروزی رادر دستور کار قرار می دهد.

تین نیوز

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نظارت مستمر بر فروش بلیت در پایانه‌های سراسر کشور، نظارت ویژه و مکانیزه بر تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی در دستور کار قرار دارد.

براساس گزارش تین‌نیوز، عبدالهاشم حسن نیا با اعلام این خبر تشریح کرد:موضوع نظارت بر سفرها یک فرآیند چند مرحله‌ای و پیچیده است که اعمال مدیریت بر این چرخه فقط شامل سختگیری بر صدور صورت وضعیت‌ها نیست بلکه مراحل متعددی دارد و سازمان همواره سعی دارد بر تمامی این مراحل نظارت قوی‌تر و موثرتری را اعمال کند.

‌وی ادامه داد:سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت نظارت بر ارایه خدمات مطلوب‌تر به مسافران بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای همه ساله طرح نوروزی رادر دستور کار قرار می دهد.

حسن‌نیا در تشریح این طرح تاکید کرد:این طرح با هدف اشاعه فرهنگ سفر با برنامه و نظارت بیشتر در ایام نوروز به انجام می‌رسد که طی آن در کنار تلاش مجموعه بخش غیردولتی و تشکل‌های صنفی به عنوان سرمایه‌گذاران و مجریان حملونقل عمومی جاده‌‌ای دفاتر نمایندگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن افزایش حضور فیزیکی در پایانه‌های مسافری علاوه بر کنترل و نظارت بر فعالیت‌های شرکتهای حمل و نقل، آمادگی دریافت نقطه نظرات و پاسخگویی به مشکلات احتمالی مطروحه از سوی مسافران را دارند.

وی افزود: در همین راستا طرح نوروزی ۹۷ در بخش حمل و نقل عمومی جادهای از مورخ ۹۶/۱۲/۲۳ لغایت ۹۷/۱/۱۷ به مورد اجرا گذارده می‌شود و  به منظور ترویج سفرهای برنامه‌ریزی شده پیش فروش بلیت‌های نوروزی از مورخ ۹۶/۱۱/۱۷ به‌صورت حضوری و غیر حضوری عملیاتی و اجرایی شده است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام رسمی کانون انجمن‌های صنفی شرکت های حمل ونقل مسافر کشور و نیز اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور نرخ خدمات حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در طرح نوروزی ۹۷ با نرخهای جاری و بدون هرگونه افزایش قیمتی اجرایی می‌گردد.

وی در ادامه بیان داشت: علاوه بر موارد یاد شده و در مرحله بعدی کنترلهای فنی و ایمنی لازم توسط مدیر فنی شرکت پیش از آغاز سفر انجام می‌گیرد و نهایتا قابلیت فنی و ایمنی وسیله نقلیه توسط مدیر فنی شرکت تایید و تنها در صورت تامین الزامات ایمنی و فنی لازم اجازه حرکت داده می شود که در لایه بعدی صحت تمامی این موارد در هنگام خروج از پایانه و در محل درب خروجی توسط همکاران سازمان بررسی و بخش مهمی از کنترل ها پیش از آغاز سفر اعمال می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مرحله بعدی مبنی بر نظارت‌های حین سفر گفت: از جمله موارد مهم آن کنترل سرعت و کنترل زمان استراحت و فعالیت راننده است که این کنترل ها نیز هم اکنون بطور مکانیزه و از طریق سامانه های کامپیوتری مانند سامانه سپهتن اعمال می‌شود.

این سامانه از طریق ارتباط رادیویی با پاسگاه‌های پلیس راه و همچنین ارتباط با سامانه‌های درون خودرویی مانند سیستم های ثبت سرعت وسیله نقلیه دائما نسبت به ارزیابی و آنالیز اطلاعات سفر از جمله سرعت و زمان استراحت راننده اقدام می کند و در هنگام عبور از مقابل پاسگاه‌های پلیس راه این اطلاعات بطور اتوماتیک به پاسگاه منتقل شده و در آنجا نیز همکاران پلیس راه اطلاعات سفر را مشاهده و بر نحوه عملکرد راننده نظارت می‌کنند که این بخش از نظارت‌ها نیز نقش مهمی در تامین ایمنی سفرها دارد.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسن‌نیا یادآور شد: همانطور که ملاحظه می‌شود موضوع نظارت بر سفرها یک فرآیند چند مرحله‌ای و پیچیده است که اعمال مدیریت بر این چرخه فقط شامل سختگیری بر صدور صورت وضعیت‌ها نیست بلکه مراحل متعددی دارد و سازمان همواره سعی دارد بر تمامی این مراحل نظارت قوی‌تر و موثرتری را اعمال کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.