| کد خبر: 156673 |

رشد 9 درصدی صادرات سیستان‌وبلوچستان

در حال حاضر بیشترین حجم تبادل کالا بین ایران و افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، از تبادل ۱ میلیون و ۲۸۸ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک در ۸ ماهه اول امسال به کشور افغانستان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیشترین حجم تبادل کالا بین ایران و افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: این میزان جابجایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش ۹ درصدی برخوردار بوده است که از این میزان کالای جابجا شده ۸۷۵ هزار تن صادر و ۴۱۳ هزار تن کالا به این کشور ترانزیت شده است.

خانقایی گفت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بازار این کشور استفاده‌شده و با برنامه‌ریزی دقیق در جهت افزایش حجم مبادلات و تثبیت موقعیت موجود با این کشور به‌عنوان یک بازار هدف مهم تلاش کنیم.

وی به افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار به‌عنوان یک بندر مهم و استراتژیک در جنوب شرق کشور اشاره و آن را نقطه عطفی در رونق تجارت با کشورهای همسایه در شرق، شمال، غرب و همچنین کشورهای حوزه خلیج‌فارس دانست و عنوان کرد: رونق اقتصادی و اشتغال در سالی که بنام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است را به همراه خواهد داشت.

خانقائی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به حجم بالای صادرات و ترانزیت کالا از این پایانه عملیات توسعه و تجهیز این پایانه در دستور کار بوده و امیدواریم در آینده با احداث پل دوم بر روی رودخانه مشترک مرزی شاهد تسهیل درروند تجارت باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.