دو خطه شدن خط ریلی تا ترکیه از حرف تا عمل!
در مسیر آزادراه تهران - کرج در شمال مترو و در جنوب خط راه آهن تردد می کند که شهرهای حومه می توانند از آن استفاده کنند و برای ارتباط بین شمال و جنوب اتوبان نیز یک مسیر ریلی ایجاد خواهیم کرد

بر اساس این خبر عباس آخوندی گفته بود: خط آهن تهران - کرج چهارخطه و کرج - زنجان دو خطه می شود و ادامه این مسیر تا ترکیه نیز دو خطه خواهد شد.
به گفته آخوندی دو خط تهران - کرج افتتاح شده است و خط سوم نیز سال آینده به بهره برداری می رسد و درحال حاضر 6 رام قطار در مسیر تهران - کرج داریم.
آخوندی افزوده بود: در مسیر آزادراه تهران - کرج در شمال مترو و در جنوب خط راه آهن تردد می کند که شهرهای حومه می توانند از آن استفاده کنند و برای ارتباط بین شمال و جنوب اتوبان نیز یک مسیر ریلی ایجاد خواهیم کرد.
اما پس از انتشار این اظهارات وزیر راه و شهرسازی دو کاربر تین نیوز با ارایه دیدگاه خود در مورد این سخنان آخوندی چنین نوشتند:
1- خط جدید ریلی کرج میانه تا تبریز از زمان دولت قبلی شروع شده است و طرح میانه تبریز به طول ٢ ٥ کیلومتر فعلا راکد است و شرکت های پیمانکاری به دلیل طولانی شدن ساخت این مسیر بلاتکلیف هستند.
وعده دو خطه شدن خط ریلی تا ترکیه یعنی دوخطه شدن تبریز تا ایستگاه رازی آخرین ایستگاه مرزی داخل کشور به دلیل عدم شروع مطالعات، امکان سنجی و توجیه فنی و اقتصادی سخنی است تبلیغاتی و در صورت شروع نیز ٢ سال طول می کشد تا ساخته شود.
2- جالب است که ترکیه به ما اهانت می کند و ما مسیر ریلی خود به ترکیه را دوخطه می کنیم.
جالب است الان که راه آهن یک خطه بین ایران و ترکیه هست قطارهای مسافری آن تعطیل شده چون طرف ترک حاضر نیست امنیت آن را تضمین کند حالا ما راه آهن را دوخطه می کنیم؟ لااقل این موضوع را مشروط به شرایط بهتری کنید که منافع ملی از دست نرود.