| کد خبر: 257106 |

◄ مسافران از امروز سوار راه آهن بستان آباد خاوران می شوند

راه آهن بستان آباد خاوران در آذربایجان شرقی به عنوان بخشی از پروژه راه آهن میانه به تبریز صبح روز 19 خرداد 1402 توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

تین نیوز

راه آهن بستان آباد خاوران در آذربایجان شرقی به عنوان بخشی از پروژه راه آهن میانه به تبریز صبح روز 19 خرداد 1402 توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

مسیر ریلی میانه بستان آباد تبریز، به طول ۴۴ کیلومتر با هدف کاهش ۱۱۴ کیلومتر از طول مسیر اتصال مرکز شمال غرب به شبکه ریلی با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان طراحی و اجرا شده و ارزش روز آن بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش تین نیوز، رئیسی در آیین افتتاح این مسیر ریلی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به آسایش و رفاه مردم، بر اهتمام دولت برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: احداث این مسیر ریلی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان شرقی در دور دوم سفرهای استانی بود که با همت و تلاش دولت پس از وقفه ای 23 ساله به سرانجام رسید.

راه آهن بستان اباد خاوران7

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده دولت به مردم آذربایجان شرقی افزود: اینکه سفر زیارتی مشهد مقدس به عنوان نخستین مقصد این مسیر ریلی انتخاب شده و مسافران آن نیز خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین امنیت و سلامت هستند نیز به برکات آن خواهد افزود.

این پروژه با تحقق وعده رئیس جمهوری در اختصاص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی از محل مصوبات دور اول سفر استانی آذربایجان شرقی، به مرحله تکمیل و بهره برداری رسیده است.

این مسیر ریلی صرف نظر از محاسن زیست محیطی، مزایای در آینده اقتصادی زیادی هم به دنبال دارد؛ با تکمیل زنجیره ریلی تا تبریز درآمد سالانه آن به 3.2 هزار میلیارد تومان می رسد که از طرق مختلف ترانزیت، صرفه جویی در مصرف سوخت ، کاهش سوانح و ... به دست می آید.

راه آهن بستان اباد خاوران5

احداث راه آهن تبریز-بستان آباد-میانه از مهم ترین و قدیمی ترین پروژه های حمل و نقل کشور و آذربایجان شرقی است که عملیات احداث آن، برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه جایی حجم قابل توجهی کالا از سال 1379 آغاز شد و پس از 22 سال وقفه سرانجام با همت دولت مردمی تکمیل و با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

راه آهن دوخطه میانه-بستان آباد-تبریز از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه آهن تهران-تبریز شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای، بستان آباد و باسمنج واقع در مسیر خود، به ایستگاه موجود تبریز متصل می شود.

راه آهن تبریز-میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه آهن سراسری به راه آهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می شود.

همزمان با افتتاح خط آهن تبریز - بستان آباد و ایستگاه خاوران به دست رییس جمهور، نخستین مسافران قطار در این مسیر جدید با بدرقه آیت الله رئیسی عازم شهر مقدس مشهد شدند.

در این قطار ۱۰۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت و جانبازان و ایثارگران به عنوان نخستین مسافران قطار این مسیر، ایستگاه خاوران به سمت بارگاه مطهر رضوی ترک کردند.

مدیرعامل راه آهن از حرکت اولین قطار مسافری خاوران تبریز به تهران از شنبه ۲۰ خرداد خبر داد. این قطار همه روزه از ساعت ۲۲.۳۰ از تبریز به تهران و ۱۰.۱۵ دقیقه از تهران به تبریز حرکت می کند و حدود ۹ ساعت در راه خواهد بود. 

ازجمعه 19 خرداد عملیات بلیت فروشی انجام شده و عملا هر شب یک قطار به سمت تهران حرکت می‌کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.