| کد خبر: 265958 |

قرارگاه خاتم الانبیا سازنده راه آهن رشت-آستارا است؛ روس ها تامین مالی می کنند

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت اظهار داشت: در مذاکرات با روس ها برای اجرای راه آهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت اظهار داشت: در مذاکرات با روس ها برای اجرای راه آهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، عباس خطیبی درباره نحوه همکاری قرارگاه خاتم الانبیا با روس ها در پروژه راه آهن رشت-آستارا اظهار داشت: قرار نیست مدل قرارداد با روسیه در این پروژه تغییری کند، مدل قرارداد مشخص و شفاف است. مذاکرات خاص برای پروژه خاص به لحاظ تکنیکالی و هم وام خاص با روس ها انجام شده و لازمه این موضوع که ابعاد حقوقی، فنی و مالی دارد، مذاکره است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات با روس ها برای اجرای راه آهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم، گفت: در حال تلاش هستیم که در همان موعد مقرر علمیات اجرایی پروژه آغاز شود و در حال حاضر هم مذاکرات ادامه دارد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت درباره حضور قرارگاه خاتم الانبیا در این پروژه توضیح داد: پروژه راه آهن رشت-آستارا یک شرکت سازنده و اجرا کننده می خواهد و اکثر قراردادهایی که به اجرا می رسد با تامین مالی چه به صورت فاینانس و چه به صورت BOT از ظرفیت پیمانکاران داخلی استفاده کرده ایم و این پروژه هم از این قاعده مستثنی نیست و قرارگاه خاتم الانبیا به طرف روس معرفی شده است.

خطیبی تاکید کرد: در کنار روس ها در این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا اجرا کننده و سازنده پروژه است.

وی با بیان اینکه این قرارداد بخش های مختلفی دارد و باید تقسیم کار صورت می گرفت، ادامه داد: تا به امروز مذاکراتی که با روس ها شده مبنی بر این است که روس ها هم در بخش هایی از اجرا حضور داشته باشند اما تجربه آنها و ما ثابت کرده که هم در بخش سیویل و هم زیرسازی و درباره موضوعاتی که در فرایند ساخت با مردم ارتباط وجود دارد، این اقدام توسط پیمانکار داخلی راحت تر انجام می شود که نمونه آن پروژه قطار سریع السیر تهران-قم - اصفهان است که در آن پروژه هم با شرکت بزرگ سی آر ای سی چین قرار داد داریم اما سازنده قرارگاه خاتم الانبیا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 17 2

    باسلام
    واقعا چرا؟
    چرا در پروژه ای که پول نقد است هم قرارگاه ؟

  • هومن 8 2

    خودتان بسازید منت روسها را نکشید .

  • ناشناس 9 2

    آخرش باوام؟
    چراروسیه تمایلی به سرمایه‌گذاری در این پروژه رونداره

  • پیمانکار 10 1

    باسلام
    با نظر آقای کارشناس ریلی منهم به عنوان یک پیمانکار باسابقه موافق هستم
    اگر در این پروژ ها هم قرارگاه بایستی بیاید پس ما پیمانکاران کجا بایستی کار بگیریم اینجا که منابع نقد و از محل وام و نقد است اتفاقا بایستی پیمانکاران خصوصی بکار گرفته شوند تا در این رکود اقتصادی و رکود کاری جان تازه ای بگیرند و بتوانند زنده باشند
    قرارگاه خاتم که به دلیل ماهیت خود عمدتا قرارداد خارج از مناقصه می گیرد ولذا قیمت رقابتی ندارد و همچنین از ارئه ضمانتنامه های بانکی معاف است پس هزینه های ضمنانتامه ای ندارد از سوی دیگر به دلیل حمایت شدن دغدقه مالی ندارد بهتر است در پروژه هائی باشد که منابع مالی ضعیف دارند و نیاز به سرمایه گذاری دارند
    با این روند که هر پروژه خوب از نظر منابع را هم به قرارگاه بدهیم عملا پیمانکاران بزرگ خصوصی را نابود می کنید بهتر است تجدید نظری بفمائید در این سیاست.