| کد خبر: 246737 |

◄ تحول در راه آهن به بودجه های دولتی وابسته نیست

در شرایط حال حاضر کشور نمی توان از دولت انتظار داشت اعتبارات ذکر شده برای بهبود شرایط حمل و نقل کشور را به راه آهن تخصیص دهد.

تین نیوز

 چندی پیش سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد می بایست 7000 میلیارد تومان اعتبار سالانه به بخش حمل و نقل ریلی تخصیص پیدا می کرد که متاسفانه تخصیص نیافته است و از همین رو این بخش را با چالش های متعددی روبرو کرده است.

به گزارش تین نیوز، در همین رابطه یکی از کارشناسان حمل و نقل ریلی گفت: اظهار نظر مدیر عامل راه آهن در نوع خود قابل بررسی است چرا که در شرایط حال حاضر کشور نمی توان از دولت انتظار داشت اعتبارات ذکر شده برای بهبود شرایط حمل و نقل کشور را به راه آهن تخصیص دهد. همان طور که سایر منابعی که دولت می بایست به سایر بخش های کشور اختصاص دهد اما در شرایط کسری بودجه فعلی توان این کار را ندارد. دولت اعتبارات مربوط به نظام سلامت، تولید و یا سایر ضروریات را هم تمام و کمال پرداخت نکرده است بنابراین  راه آهن نباید انتظار داشته باشد اعتبار 7000 میلیارد تومانی مربوط به این صنعت نیز به موقع پرداخت شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: پر واضح است که دولت لااقل فعلا توانایی حمایت از این صنعت را نخواهد داشت. بنابراین گره زدن توسعه شبکه ریلی به اعتباراتی که دولت می بایست پرداخت کند، چیزی جز از دست دادن فرصت را در پی ندارد. این همان کاری است که در دوره های پیشین نیز صورت پذیرفت و تکرار آن در دوره جدید نیز نمی تواند تحولی جدی و واقعی در صنعت حمل و نقل ریلی ایجاد نماید.

این کارشناس تاکید کرد: هماهنگونه که رهبری بارهای گفته اند نباید مسائل کشور را به برجام و مسائل خارجی گره زد و در دیدار اخیر خود با اصحاب دولت این اتفاق را یکی از نقاط مثبت در دولت جدید عنوان کردند، با یک استقرای ساده می توان فهمید که نباید پیشرفت در صنعت حمل و نقل ریلی و توسعه این شقه مهم از حمل و نقل را که مورد تاکید اسناد بالادستی و مقامات عالیه کشور است نیز به حل مشکلات دولت در تامین نقدینگی مورد نیاز گره زد. بلکه به واقع این امکان وجود دارد که بدون کمک دولت، راه آهن در ایران متحول شده و از این به بعد به جای آنکه باری بر روی دوش دولت باشد، خود باری از روی اقتصاد ملی بردارد.

او عنوان کرد: راه آهن این توانایی را دارد تا با اصلاح رویکردهای غلط گذشته، بهبود در بهره برداری از دارایی های موجود و اصلاح رویه های جذب سرمایه در تعامل با بخش خصوصی، بدون نیاز به دریافت یارانه های دولتی همچون گذشته، به بهبود در شرایط فعلی همت گمارد. مشروط بر آنکه به جای تعلل، دست به اقدامات اصلاحی درست بزند.

وی گفت: بدون شک در صورت وجود این حمایت ها در سال های اخیر، راه آهن بحران های امروز را تجربه نمی کرد. بنابراین شرکت راه آهن در دوره جدید باید تلاش کند تا بیماری این صنعت را اصلاح کند. همه از عهده تزریق مسکن های مقطعی برخواهند آمد. درمان واقعی بیماری های راه آهن کاری است که می بایست در دوره جدید انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    احسنت.
    ظاهرا انداختن تقصیر به گردن دولت قبل دیگر کارگر نیست و بیش از این نمیتوان پشت آن پنهان شد.
    این بار هم گره زدن توسعه شبکه ریلی به اعتباراتی که دولت می بایست پرداخت کند( آن هم 7 هزار میلیارد تومان!!! ) ، نوعی شانه خالی کردن از کار و انداختن تقصیر ناتوانی مدیریت راه آهن به دوش سازمان برنامه و دیگران است.

  • ناشناس 0 0

    کارشناس ریلی مجهول الهویه!!!