| کد خبر: 245695 |

اتصال چهارمحال و بختیاری به خط ریلی سراسری با راه آهن "مبارکه- لنجان - سفید دشت"

تکمیل طرح راه آهن مبارکه- لنجان - سفید دشت بعنوان یکی از طرح های ملی و بین ۲ استان اصفهان و چهار محال و بختیاری در حال انجام است که با تکمیل این طرح استان چهارمحال و بختیاری به خط ریلی سراسری متصل خواهد شد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت:تکمیل طرح راه آهن مبارکه- لنجان - سفید دشت بعنوان یکی از طرح های ملی و بین ۲ استان اصفهان و چهار محال و بختیاری در حال انجام است که با تکمیل این طرح استان چهارمحال و بختیاری به خط ریلی سراسری متصل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهران زینلیان روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای فنی استان اصفهان در استانداری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز با چهار دستور جلسه برگزار شد که اولین دستور کار به طرح راه آهن مبارکه- لنجان - سفید دشت اختصاص داشت، افزود: بواسطه عملیات خاکبرداری و ترانشه برداری در طول مسیر این طرح، این شُبهه ایجاد شده که خشکسالی و بی آبی برخی از قنوات در سال های گذشته به این موضوع ارتباط دارد.

وی ادامه داد: این طرح از سال ۹۰ به بعد فعال شده و با توجه به اینکه کار فنی و مشاوره قابل قبولی از قبل در این زمینه انجام نشده، این شبهه ایجاد شده و بدلیل بروز مسائل اجتماعی، طرح متوقف شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه شورای فنی بعنوان بالاترین مرجع  در مورد پروژه های فنی استان تصمیم گیری می‌کند اظهار داشت: مقرر شد که با توجه مطالعاتی که از گذشته شروع شده و همکاری مشاور پروژه، این طرح تا ۲ هفته آینده با ارائه شدن مطالعات آب منطقه ای، تصمیم گیری نهایی در این زمینه انجام شود و تمهیدات لازم با محوریت دفتر فنی استانداری و شرکت آب منطقه ای اتخاذ شود.

به گفته وی،   همچنین مقرر شد که با محوریت فرماندار هم مباحث اجتماعی موجود و اقناع سازی لازم انجام شود.

زینلیان با بیان اینکه دستور جلسه دوم شورای فنی استان به ساختمان ارکیده بهارستان اختصاص داشت خاطرنشان کرد: شهر جدید بهارستان، همانند دشت اصفهان بر روی یک پهنه آبرُفتی تاسیس شده که یک سری قنات‌هایی در گذشته‌های دور در این منطقه وجود داشته که البته بیشتر اینها در زمان حاضر متروکه و غیر قابل استفاده هستند.

وی اضافه کرد: بخشی از این قنات‌ها که در سال‌های گذشته شناسایی نشده بودند زیر ساختمانها قرار دارند که بعضی از آنها موجب بروز حوادثی می‌شوند البته جای هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: بازدید هایی توسط متخصصان از ساختمان ارکیده بهارستان بعمل آمده و هیچگونه اثر منفی به سازه این ساختمان وارد نشده و تنها لازم است که حفره هایی که بر اثر وجود قنات ایجاد شده را باید با سرعت پُر کنند که در جلسه امروز مصوب شد سازمان عمران بهارستان با همکاری شهرداری تا یک هفته این کار را به سرانجام برسانند.

وی گفت: همچنین مصوب شد که سازمان عمران کل پهنه بهارستان را با استفاده از مشاوران ذیصلاح بررسی کند و چنانچه قنات و حفره ای وجود دارد این موارد شناسایی شود و راهکار اساسی برای بهارستان در نظر گرفته شود.

زینلیان اظهار داشت: هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و در صورتی که این موارد را شناسایی کنیم در طرح ها مورد توجه قرار می دهیم و در آینده از  آنها بعنوان فضای سبز استفاده کنیم و یا آن مناطق را پُر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی این مکان‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و موارد قبلی که مورد شناسایی قرار نگرفته بوده است اما از این به بعد توجه ویژه ای به این امر خواهد شد و با گمانه های  ژئوتکنیک همه موارد را پیدا خواهند کرد و مساله آنها را برطرف خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ۲ دستور جلسه دیگر در شورای فنی استان در زمینه فسخ پیمان وجود داشت که یک مورد به نوسازی مدارس و یک مورد هم به آبفا اختصاص داشت که هر ۲ مورد با توجه به سوابق پروژه و با توجه به اینکه تذکرات لازم پیش از این پیمانکاران داده شده بود و برای جلوگیری از فسخ پیمان تلاش لازم انجام شده بود اما با توجه به اینکه به جمع بندی لازم نرسیدیم و کمیته های تخصصی بر فسخ پیمان تاکید داشتند مقرر شد که هر ۲ مورد در اصطلاح ماده ۴۶ و فسخ پیمان شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    راه آهن چهار محال بختیاری مهمتر است یا راه آهن رشت آستارا؟